Cristin-person-ID: 1100
Person

Henriette Hogga Siljan

  • Stilling:
    Førsteamanuensis
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo

Resultater Resultater

Lesson openings in Norwegian language arts: a study of how teachers start reading lessons in 8th grade classrooms.

Siljan, Henriette Hogga; Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Klette, Kirsti. 2024, Scandinavian Journal of Educational Research. UIOVitenskapelig artikkel

Å jobbe utforskende på vg1 og vg2. Den enkelte lærers undervisning har mer å si enn fagenes egenart. Rapport 3 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning,.

Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Aashamar, Peter Nicolai; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Dodou, Katherina; Doetjes, Gerard; Hartvigsen, Kirsten Marie; Hatlevik, Ove Edvard; Mathé, Nora Elise Hesby; Roe, Astrid mfl.. 2024, HIØ, OSLOMET, UIORapport

Hvordan vurdere elevers kritiske lesing? Forslag til et praktisk-didaktisk rammeverk.

Weyergang, Cecilie; Frønes, Tove; Siljan, Henriette Hogga. 2023, Nordic Journal of Literacy Research. UIOVitenskapelig artikkel

Å mestre livet i 8. klasse. Perspektiver på livsmestring i klasserommet i sju fag. Rapport 2 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo.

Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Dodou, Katherina; Doetjes, Gerke (Gerard); Evertsen, Ingrid; Goldschmidt-Gjerløw, Beate; Hartvigsen, Kirsten Marie; Hatlevik, Ove Edvard; Isaksen, Anja Ramfjord mfl.. 2023, Universitetet i Oslo. OSLOMET, UIORapport

Grammatikken som system og mulighet Grammatikken forklart og praktisert i to lærebøker for ungdomstrinnet.

Siljan, Henriette Hogga. 2022, Acta Didactica Norden (ADNO). UIOVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 31 | Neste | Siste »