Cristin-person-ID: 29493
Person

May Britt Drugli

  • Stilling:
    Professor
    ved RKBU Midt-Norge - Regionalt kunnskapssenter for barn og unge - psykisk helse og barnevern ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Stilling:
    Professor
    ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning ved Høgskolen i Innlandet

Klassifisering

Emneord

Barnehagekvalitet • Lærer elev relasjonen • Små barn i barnehage

Resultater Resultater

Lytt til forskningsfronten - Vårt forslag om mer lekbasert læring i SFO og på første trinn vil bidra til at barn får lære gjennom praktiske erfaringer gjennom inkluderende lek og aktivitet.

Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. 2024, Dag og Tid. UIT, NTNU, UIO, UIS, UIBKronikk

Ja takk, begge deler.

Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. 2024, Klassekampen. UIT, NTNU, UIO, UIS, UIBKronikk

Lekbasert læring har sterk støtte i forskning.

Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. 2024, Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). UIT, NTNU, UIO, UIS, UIBKronikk

Bredt kunnskapsgrunnlag.

Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. 2024, Stavanger Aftenblad. UIT, NTNU, UIO, UIS, UIBKronikk

Et jevnere utdanningsløp - Barnehage og skole/SFO som innsats mot ulikhet blant barn.

Løken, Katrine; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Manudeep, Bhuller; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. 2024, UIT, NTNU, UIO, UIS, UIBRapport
1 - 5 av 579 | Neste | Siste »