Cristin-person-ID: 22682
Person

Aktiv cristin-person Solveig Alma Halaas Lyster

  • Stilling:
    Professor
    ved Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett ved Høgskulen på Vestlandet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Spesialpedagogikk

Emneord

Språkutvikling • Språkvansker • Dysleksi • Forebygging av lese-og skrivevansker • Kommunikasjonsvansker • Lærevansker • Leseforskning • Lese- og skrivevansker

Resultater Resultater

Språk- og talevansker hos barnehagebarnet - et avhjelpende og forebyggende perspektiv .

Lyster, Solveig Alma Halaas. 2021, Fagbokforlaget. UIOVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

App-based morphological training produces lasting effects on word knowledge in primary school children.

Torkildsen, Janne von Koss; Bratlie, Siri Steffensen; Kristensen, Jarl Kleppe; Gustafsson, Jan-Eric; Lyster, Solveig Alma Halaas; Snow, Catherine; Hulme, Charles; Mononen, Riikka; Lopez-Pedersen, Anita; Næss, Kari-Anne Bottegård mfl.. 2021, Scientific studies of Reading conference. OSLOMET, UIOVitenskapelig foredrag

App-based morphological training produces lasting effects on word knowledge in primary school children: A randomized controlled trial.

Torkildsen, Janne von Koss; Bratlie, Siri Steffensen; Kristensen, Jarl Kleppe; Gustafsson, Jan-Eric; Lyster, Solveig Alma Halaas; Snow, Catherine; Hulme, Charles; Mononen, Riikka; Næss, Kari-Anne Bottegård; Lopez-Pedersen, Anita mfl.. 2021, Journal of Educational Psychology. UoO, UIO, OUS, HU, GuVitenskapelig artikkel

Att lӓra om ord och ordens morfologiska struktur.

Lyster, Solveig Alma Halaas. 2020, Studentlitteratur AB. UIOFaglig kapittel

Preschool phonological, morphological and semantic skills explain it all: Following reading development through a 9-year period.

Lyster, Solveig Alma Halaas; Snowling, Margareth; Hulme, Charles; Lervåg, Arne. 2020, Journal of Research in Reading. UoO-BBC, UoO, UIOVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 175 | Neste | Siste »