Cristin-person-ID: 333874
Person

Aktiv cristin-person Margrethe Jernes

  • Stilling:
    Førsteamanuensis
    ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved Universitetet i Stavanger

Klassifisering

Emneord

Digitalisering • Samtalebasert lesing • Pedagogikk - Utdanning • Veiledning • Profesjonskvalifisering

Bakgrunn Bakgrunn

Tittel

Margrethe Jernes

Tittel

Margrethe Jernes

Sammendrag

Jernes er forsker og underviser innen utdanningsvitenskap, og er studieprogramleder for masterutdanningen M_BAHVIT. PhD-arbeidet handlet om interaksjoner i digitale kontekster i barnehagen med begrepet teknologipragmatisme som peker på betydningen av å finne balansen i digitalisering i barnehagens hverdag. Forskningen er knyttet til eksternt finansierte prosjekter (DigOb, VEBB – info. på NFR, CostAction DigiLitEy) og NFR-prosjektet SPrELL som er i prosess.

Resultater Resultater

Profesjonsveilednings studenters betraktninger om kompetansebehov etter endt videreutdanning .

Tungland, Inger Benny Espedal; Jernes, Margrethe. 2024, Veiledningskonferansen 2024. UISVitenskapelig foredrag

Positive Factors Facilitating Collaboration Between Early Childhood Education and Care Institutions, and Multilingual Parents – A Protocol for a Systematic Review and Thematic Synthesis.

Fredriksson, Maria; Jernes, Margrethe; Hoel, Trude. 2023, Nordic Journal of Systematic Reviews in Education (NJSRE). UISFagartikkel

Positiva faktorer för samarbete mellan barnehage och flerspråkiga hem - en systematisk översikt.

Fredriksson, Maria; Jernes, Margrethe; Hoel, Trude. 2023, Norsk barnehageforskningskonferense . UISVitenskapelig foredrag

Damenes Da Capo i Skottland.

Jernes, Margrethe. 2023, Dalane Tidende. UISPopulærvitenskapelig artikkel

Positive factors for collaboration between preschools and multilingual home – A protocol for a systematic review.

Fredriksson, Maria; Jernes, Margrethe; Hoel, Trude. 2023, EECERA. UISVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 203 | Neste | Siste »