Cristin-person-ID: 336541
Person

Aktiv cristin-person Nils Høgevold

  • Stilling:
    Professor
    ved Institutt for markedsføring ved Høyskolen Kristiania

Bakgrunn Bakgrunn

Tittel

Nils Høgevold

Tittel

Nils Høgevold

Sammendrag

Nils M. Høgevold er professor ved Høyskolen Kristiania. Han er siviløkonom og har en MBA fra Thunderbird School of Global Management i Arizona. Høgevold har næringslivsbakgrunn fra Freia, SCA Mølnlycke, Tjæreborg og bred konsulenterfaring gjennom 20 år. Han har publisert en rekke artikler i internasjonale akademiske tidsskrifter om bærekraftig forretningsutvikling, relasjonsbygging og salg samt presentert papers på en rekke konferanser. Ved Høyskolen Kristiania er han Faglig studieleder for Bachelor i Markedsføring og salgsledelse.

Resultater Resultater

A sequential logic model between sales performance and salesperson satisfaction in B2B markets.

Rodríguez, Rocío; Høgevold, Nils M.; Otero-Neira, Carmen; Svensson, Göran. 2021, The journal of business & industrial marketing. HK, UdV, UdMVitenskapelig artikkel

A seller perspective on economic and non-economic satisfaction as precursors to formalisation, specific investments and dependence in business relationships.

Høgevold, Nils M.; Svensson, Göran; Mpinganjira, Mercy. 2021, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management. HK, UJVitenskapelig artikkel

Precursors and Outcomes of Satisfaction in Seller-Customer Business Relationships: A Sales Perspective.

Høgevold, Nils M.; Svensson, Göran; Mpinganjira, Mercy. 2020, International Journal of procurement management. HK, UJVitenskapelig artikkel

Antecedents and postcedents of satisfaction in seller-business relationships: positive and negative alter egos.

Høgevold, Nils; Svensson, Göran; Roberts-Lombard, Mornay. 2020, European Business Review. HK, UJVitenskapelig artikkel

Continuity, Coordination and Cooperation as Mediators between Economic and Non-Economic Satisfaction - A Sales Perspective.

Høgevold, Nils; Svensson, Göran; Mostert, Pierre; Zietsman, Mariette Louise. 2020, Journal of Business Economics and Management. UoPvP, HKVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 50 | Neste | Siste »