Cristin-person-ID: 451223
Person

Aktiv cristin-person Ole Goethe

  • Stilling:
    Førstelektor
    ved Fakultet for samfunnsvitenskap ved Nord universitet
  • Stilling:
    Førstelektor
    ved Westerdals institutt for film og medier ved Høyskolen Kristiania
  • Stilling:
    Førstelektor
    ved Institutt for Spillutdanninger – Spillskolen ved Høgskolen i Innlandet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Teknologi

Emneord

Brukeropplevelse • Human Computer Interaction • Brukergrensesnitt • Menneske maskin interaksjon • Human Engaged Computing

Land

  • Norge

Kontaktinformasjon

Sted
https://kristiania.no/ansatt/ole-goethe
Sted
Harvard University Mellon Carnegie Høyskolen i Innlandet NTNU

Forskningsetisk erklæring

Bakgrunn Bakgrunn

Tittel

Ole Gøthe G. Røsstad

Sammendrag

Ole Goethe (born 1975) is a Norwegian industrial scientist, author, investor, and entrepreneur. Goethe researches primarily in Human-Engaged Computing (HEC), a new research area in the field of Human–computer interaction concerning synergized interaction between humans and technologies where he focus on building engaging systems that support diversity and inclusion, longevity in user engagement and engagement at scale. He is currently writing a book entitled Gamification Mindset which aims to develop new models in gamification to enable easier gamification scenarios.

Tittel

Ole Gøthe G. Røsstad

Resultater Resultater

The Effect or Non-effect of Virtual Versus Non-virtual Backgrounds in Digital Learning.

Goethe, Ole; Sørum, Hanne; Johansen, Jannicke. 2021, Springer. HK, NORDVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

An Industry Experiment of Academic Performance and Drop-Out in Gamified Distance Education.

Jedel, Izabella Alexandra Victor; Palmquist, Adam; Munkvold, Robin Isfold; Goethe, Ole; Jonasdottir, Hrafnhildur; Olsson, Erik Martin. 2021, CEUR Workshop Proceedings. NORD, GuVitenskapelig artikkel

Gamification Design Predicaments for E-learning.

Palmquist, Adam; Munkvold, Robin Isfold; Goethe, Ole. 2021, Lecture Notes in Computer Science (LNCS). NORD, GuVitenskapelig artikkel

Gamification for Good: Addressing Dark Patterns in Gamified UX Design.

Goethe, Ole. 2020, CRC Press. HKVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Approaching Instant Messaging (IM) by Connecting Usage Scenario and User Interaction for More Meaningful Notification.

Goethe, Ole. 2020, Advances in Intelligent Systems and Computing. HKVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 39 | Neste | Siste »