Cristin-person-ID: 519660
Person

Cecilie Weyergang

  • Stilling:
    Forsker
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo

Resultater Resultater

Ungdomsskolelæreres forståelser av kritisk lesing av sakprosatekster i norsk og samfunnsfag.

Weyergang, Cecilie. 2023, Norsklæreren. UIOVitenskapelig artikkel

Hvordan vurdere elevers kritiske lesing? Forslag til et praktisk-didaktisk rammeverk.

Weyergang, Cecilie; Frønes, Tove; Siljan, Henriette Hogga. 2023, Nordic Journal of Literacy Research. UIOVitenskapelig artikkel

«… og hvordan kan vi vite det, da?» Elevers strategier i møte med tekstoppgaver i samfunnsfag som krever en kritisk tilnærming.

Weyergang, Cecilie. 2021, NNMF, Nordisk nettverk for morsmålsdidaktisk forskning. UIOVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 10 | Neste | Siste »