Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Cristin-person-ID:
519660
Person
Cecilie Weyergang
Forsker
ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo
Resultater
Resultater
Ungdomsskolelæreres forståelser av kritisk lesing av sakprosatekster i norsk og samfunnsfag.
Weyergang, Cecilie. 2023, Norsklæreren. UIO
Vitenskapelig artikkel
Hvordan vurdere elevers kritiske lesing? Forslag til et praktisk-didaktisk rammeverk.
Weyergang, Cecilie; Frønes, Tove; Siljan, Henriette Hogga. 2023, Nordic Journal of Literacy Research. UIO
Vitenskapelig artikkel
“... And how can we know that, then?”: Middle school students’ reading strategies when responding to reading tasks in social science that require a critical approach.
Weyergang, Cecilie. 2022, Acta Didactica Norden (ADNO). UIO
Vitenskapelig artikkel
«En av elevene mine sa: Står det professor? Da er det godt nok for meg!» En intervjustudie om kritisk lesing av sakprosatekster med norsk- og samfunnsfagslærere i ungdomsskolen.
Weyergang, Cecilie. 2022, Skriv!Les!. UIO
Vitenskapelig foredrag
«… og hvordan kan vi vite det, da?» Elevers strategier i møte med tekstoppgaver i samfunnsfag som krever en kritisk tilnærming.
Weyergang, Cecilie. 2021, NNMF, Nordisk nettverk for morsmålsdidaktisk forskning. UIO
Vitenskapelig foredrag
1
-
5
av
10
|
Neste
|
Siste »