Cristin-person-ID: 913462
Person

Espen Stranger-Johannessen

  • Stilling:
    Førsteamanuensis
    ved Institutt for nordisk språk og litteratur ved Høgskolen i Innlandet

Kontaktinformasjon

Bakgrunn Bakgrunn

Tittel

Espen Stranger-Johannessen

Tittel

Espen Stranger-Johannessen

Sammendrag

Espen tok en ph.d. ved University of British Columbia i Department of Language and Literacy Education, hvor han disputerte 7. desember 2017. Avhandlingen The African Storybook and Teacher Identity tar for seg læreridentitet i forbindelse med nettressursen African Storybook rettet mot barn i Afrika, som tilbyr digitale fortellinger på over hundre språk. Basert på Darvin og Nortons (2015) modell for identitet og investering, studerte forfatteren ugandiske barneskolelæreres investering i African Storybook og hvordan identitetene deres endret seg gjennom bruken av fortellingene og de teknologiske verktøyene. Bruken av fortellingene utvidet lærernes repertoar av undervisningsmetoder og temaer. Espen har utviklet nettressursen Barnebøker for Norge basert for disse afrikanske fortellingene, en netterssurs for lærere og foreldre for å fremme leseferdigheter og flerspråklighet i Norge.

Resultater Resultater

Sustainable implementation in South-North Collaboration: The Case of Storybooks Namibia.

Danbolt, Anne Marit Vesteraas; Stranger-Johannessen, Espen. 2023, SANORD Conference 2023. HINNVitenskapelig foredrag

Storybooks Zambia: Multilingual Digital Stories for Literacy Learning.

Danbolt, Anne Marit Vesteraas; Stranger-Johannessen, Espen; Mwanza, David Sani. 2022, 14th SANORD INTERNATIONAL CONFERENCE. HINNVitenskapelig foredrag

Storybooks Namibia - developing multilingual digital resources for literacy teaching and leaning.

Stranger-Johannessen, Espen; Danbolt, Anne Marit Vesteraas. 2022, Delegation visit from the Namibian government and universities . HINNFaglig foredrag

Translation, Identity and Translanguaging.

Doherty, Liam; Norton, Bonny; Stranger-Johannessen, Espen. 2022, Cambridge University Press. HINN, UBCVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Implementing Virtual Reality in K-12 Classrooms: Lessons Learned from Early Adopters.

Stranger-Johannessen, Espen; Fjørtoft, Siw Olsen. 2021, Smart Digital Futures. HINN, SINTEFVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 54 | Neste | Siste »