Cristin-prosjekt-ID: 2039011
Sist endret: 28. februar 2020, 13:34

Cristin-prosjekt-ID: 2039011
Sist endret: 28. februar 2020, 13:34
Prosjekt

NFR/ Finnut søknad 2019 - PATH: Harnessing the path from training to working life with technological and pedagogical innovation

prosjektleder

Klas Karlgren
ved Institutt for helse og funksjon ved Høgskulen på Vestlandet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Høgskulen på Vestlandet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Andre pedagogiske fag • Helsefag

Emneord

Medisinsk simulering • Pasientsikkerhetskultur • Informasjons og kommunikasjonsteknologi • Helse og profesjon • virtuell realitet

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning

Kontaktinformasjon

Sted
Klas Karlgren

Tidsramme

Aktivt
Start: 10. april 2019 Slutt: 31. juli 2024

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

NFR/ Finnut søknad 2019 - PATH: Harnessing the path from training to working life with technological and pedagogical innovation

Vitenskapelig sammendrag

Building on expertise in crisis resources management in areas ranging
from healthcare, air traffic control to maritime studies, the PATH project will
focus on (1) the transfer of competence from education to clinical practice,
(2) capturing challenges in the clinical practice and feeding these back to
education and simulation training, and, (3) training facilitators and learners
and by following their development over time.
The project consists of Subproject A with focus on the participants
challenges and learning in clinical practice and awareness of potential
hazards and adverse events. PATH will use an ecological momentary
assessment (EMA) approach to collect data in clinical contexts with
high user involvement. Participants will be supported in preparing for
clinical practice by involving participants in analyses of clinical work and
by introducing different versions of the "Room of Horror" approach to
simulation. Subproject B focuses on developing the facilitators competence
in debriefing through detailed video analysis and structured instructor
feedback. Several instruments for assessing and developing facilitator
performance will be translated and validated.Healthcare services will experience significant challenges over the next
decades. Much emphasis is placed on the relevance of educational
programs for health professionals but it remains questionable whether
students are adequately prepared for entering into clinical work. While there
is evidence for the value of simulation-based training, questions remain
whether such training addresses the relevant skills and the actual challenges
that students encounter during their practice periods.
The PATH project aims at improving the transition from training and
education to clinical placement and working life by studying the gaps that
nurses and residents in specialist training encounter in the clinical contexts
and by adapting simulation-training to these.

 

 

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Klas Karlgren

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for helse og funksjon ved Høgskulen på Vestlandet

Marit Hegg Reime

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for helse- og omsorgsvitskap ved Høgskulen på Vestlandet

Tone Johnsgaard

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for helse- og omsorgsvitskap ved Høgskulen på Vestlandet
Aktiv cristin-person

Marit Vassbotten Olsen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for helse og funksjon ved Høgskulen på Vestlandet
Inaktiv cristin-person

Roald Arvid Skår

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for helse- og omsorgsvitskap ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 5 av 7 | Neste | Siste »