Dembras målsetning er forebygging av ulike former for gruppefiendtlighet og bygging av demokratisk kompetanse. Dette er kjerneelement i lærerutdanningene og i prinsippet om «skolen som profesjonsfaglig felleskap». Prosjektet har ambisjon om å styrke lærerutdanneres kompetanse på dette området. Prosjektdeltagerne underviser i pedagogikk, naturfag, samfunnsfag, KRLE, språk og kroppsøving og bærekraftig utvikling og har tilhørighet til 3 institutter og ved LUPs Senter for samarbeid for bærekraftig utvikling (CCL).
Dembra HINN har som mål å utvikle lærerutdanneres kompetanse og arbeids- og undervisningsmåter, som gir lærerstudentene kunnskap om etniske relasjoner, rasisme, muslimfiendtlighet, antisemittisme og kolonisering og bidrar til å sette dem i stand til å gjenkjenne behov for, finne rom for, samt gjennomføre undervisning om disse temaene i egen praksis i skolen. Andre mangfoldstemaer kan komme til i løpet av prosjektperioden. I tillegg har vi som mål å bidra med konkrete tiltak for å utvikle vårt profesjonelle fellesskap på fakultetet.
Prosjektet har som mål å utvikle lærerutdanneres kompetanse og arbeids- og undervisningsmåter, som gir lærerstudentene kunnskap om etniske relasjoner, rasisme, muslimfiendtlighet, antisemittisme og kolonisering og bidrar til å sette dem i stand til å gjenkjenne behov for, finne rom for, samt gjennomføre undervisning om disse temaene i egen praksis i skolen. I tillegg har vi som mål å bidra med konkrete tiltak for å utvikle vårt profesjonelle fellesskap på fakultetet.