Cristin-prosjekt-ID: 2058054
Sist endret: 23. februar 2021 06:55

Cristin-prosjekt-ID: 2058054
Sist endret: 23. februar 2021 06:55
Prosjekt

Remote teaching on doctoral level during societal crisis

prosjektleder

Rune Johan Krumsvik
ved Universitetet i Bergen

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Universitetet i Bergen

Kontaktinformasjon

Telefon
95931739
Sted
Rune Johan Krumsvik

Tidsramme

Aktivt
Start: 20. mars 2020 Slutt: 17. juni 2021

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Remote teaching on doctoral level during societal crisis

Vitenskapelig sammendrag

These case studies builds on our recent research about remote teaching from 2019 (Krumsvik et al. 2019) and examines remote teaching in two doctoral education courses and ask if flipped classroom, formative assessment and remote teaching can increase the teaching quality of such doctoral courses. To be able to answer the research question, design-based research (DBRC, 2003) and case study (Yin, 2009) will be used as a research-pedagogical design and methodological framework. The selection of informants will be based on purposeful selection (Maxwell, 2005) where two groups of PhD candidates in WNGER II will be selected. The study will examine if there is a need to go beyond mediating artefacts to establish more sustainable didactical frameworks that are able to encapsulate doctoral candidates’ different needs when remote teaching is applied.

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Rune Johan Krumsvik

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Universitetet i Bergen

Lise Øen Jones

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Universitetet i Bergen

Øystein Olav Skaar

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskolen i Innlandet
Aktiv cristin-person

Fredrik Mørk Røkenes

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 4 av 4

Resultater Resultater

Koronapandemien - og de beste blant oss.

Krumsvik, Rune Johan; Skaar, Øystein Olav. 2021, Dagens medisin. HVO, HINN, UIBKronikk

Doktorgradsstipendiater – og effekt av digital undervisning?

Krumsvik, Rune Johan. 2021, Dagens medisin. HVO, UIBKronikk

Bruk av responsteknologi i forelesninger: Erfaringer fra "Praksisstudiet" ved UiBs tannlegeutdanning.

Krumsvik, Rune Johan; Jones, Lise Øen; Klock, Kristin. 2021, Den norske tannlegeforenings tidende. HVO, UIBPopulærvitenskapelig artikkel

Doctoral Education in Norway and Inter-institutional Collaboration Within Doctoral Education - a Case study.

Krumsvik, Rune Johan; Mæland, Bård; Solstad, Stein Helge. 2021, Routledge. HVO, VID, UIBVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Home schooling, remote teaching and digital Bildung in societal crisis (Extended editorial).

Krumsvik, Rune Johan. 2020, Nordic Journal of Digital Literacy. UIBLeder
1 - 5 av 8 | Neste | Siste »