Cristin-prosjekt-ID: 2474125
Sist endret: 22. mars 2021, 10:59

Cristin-prosjekt-ID: 2474125
Sist endret: 22. mars 2021, 10:59
Prosjekt

Automata for STEM promotion at early stage of education (AutoSTEM)

prosjektleder

Piedade Vaz-Rebelo
ved Universidade de Coimbra

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Universidade de Coimbra

Finansiering

  • TotalbudsjettNOK 2.671.500
  • EU
    Prosjektkode: 2018-1-PT01-KA201-047499

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Matematikk og naturvitenskap

Emneord

Realfagdidaktikk

Kategorier

Prosjektkategori

  • Pedagogisk utviklingsarbeid

Kontaktinformasjon

Telefon
73568338
Sted
Oliver Thiel

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. desember 2018 Slutt: 31. mai 2021

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Automata for STEM promotion at early stage of education (AutoSTEM)

Populærvitenskapelig sammendrag

Automata are fascinating mechanical toys for children, small Kinetic Art sculptures. An Automata is a construct that includes engineering, cultural awareness and artistic expression. Automata are story telling mechanical objects. Automata have fascinated children over the ages and today there are museums just for automata.

AutoSTEM uses a multidisciplinary approaches which introduces STEM concepts and competences in different subject areas at the same time, including, measurement, transfer of power, mechanics, numbers, creativity and comprehension.

Children create their own automata either autonomously, or with the help of their teachers, depending on their age.

AutoSTEM will be producing teaching resources (guides and pedagogic) and templates so that teachers across Europe will be able to use the project in their schools.

prosjektdeltakere

prosjektleder

Piedade Vaz-Rebelo

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Universidade de Coimbra

Oliver Thiel

  • Tilknyttet:
    Lokalt ansvarlig
    ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning

Jørgen Moe

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning

Rolv Sigmund Lundheim

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning

Signe Marie Hanssen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
1 - 5 av 5

Resultater Resultater

Mapping Spontaneous Cooperation between Children in Automata Construction Workshops.

Bidarra, Graça; Santos, Anália; Vaz-Rebelo, Piedade; Thiel, Oliver; Barreira, Carlos; Alferes, Valentim; Almeida, Joana; Machado, Ines; Bartoletti, Corinna; Ferrini, Francesca mfl.. 2021, Education Sciences. DMMHVitenskapelig artikkel

Using self-made automata to teach STEM in early childhood teacher education.

Thiel, Oliver; Lundheim, Rolv Sigmund; Hanssen, Signe Marie; Moe, Jørgen; Vaz-Rebelo, Piedade. 2020, Journal of Learning Development in Higher Education (JLDHE). DMMH, UdCVitenskapelig artikkel

Spontaneous Cooperation between Children in Automata Construction Workshops.

Bidarra, Graça; Santos, Anália; Vaz-Rebelo, Piedade; Thiel, Oliver; Barreira, Carlos; Alferes, Valentim; Almeida, Joana; Machado, Ines; Bartoletti, Corinna; Ferrini, Francesca mfl.. 2020, BULGARIA, DMMH, UdC, STORBRITAN, ITALIAVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Children's engagement and learning at "Moving toys" workshops in the 1st cycle of schooling.

Santos, A.; Vaz-Rebelo, Piedade; Thiel, Oliver; Bidarra, Graça; Alferes, Valentim; Barreira, Carlos; Machado, I; Rabaça, F.; Dias, M. D.; Pereira, P mfl.. 2020, International Journal of Developmental and Educational Psychology. BULGARIA, DMMH, UdC, STORBRITAN, ITALIAVitenskapelig artikkel

Guided play: From instruction to creativity when constructing automata.

Bidarra, Graça; Vaz-Rebelo, Piedade; Thiel, Oliver; Alferes, Valentim; Silva, Isabel; Barreira, Carlos; Santos, Anália; Almeida, Joana; Machado, I; Conceição, A.. 2020, International Journal of Developmental and Educational Psychology. DMMH, UdCVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 7 | Neste | Siste »