Cristin-prosjekt-ID: 2517631
Sist endret: 11. september 2021, 12:40

Cristin-prosjekt-ID: 2517631
Sist endret: 11. september 2021, 12:40
Prosjekt

Developing educational theories of simulation as a learning method

prosjektleder

Kari Røykenes
ved Fakultet for helsefag ved VID vitenskapelige høgskole

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • VID vitenskapelige høgskole

Tidsramme

Aktivt
Start: 30. august 2018 Slutt: 31. mai 2022

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Developing educational theories of simulation as a learning method

Vitenskapelig sammendrag

The project is a sub-study in the NFR-financed research project Nurse education for the future in a changing health landscape. Different epistemological and pedagogical perspectives for simulation as a method for learning and reflection are suggested. Several of these perspectives and theories are likely to build a theoretical foundation for simulation, but there is no consensus regarding pedagogical perspectives on simulation. Moreover, there are different forms of simulation, (eg. online, web-based, high-tech, low-tech, scenario-based). This study focus on low-tech, but high fidelity scenario-based simulation. The goal is to develop scenario-based simulation- theory through the lenses of simulation participants with high and less experiences using in-depth individual interviews, focus-group interviews and video-observation

prosjektdeltakere

prosjektleder

Kari Røykenes

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Fakultet for helsefag ved VID vitenskapelige høgskole
Aktiv cristin-person

Monika Kvernenes

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Det medisinske fakultet, felles ved Universitetet i Bergen
Aktiv cristin-person

Tove Giske

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Fakultet for helsefag ved VID vitenskapelige høgskole
1 - 3 av 3