Cristin-prosjekt-ID: 2523986
Sist endret: 3. desember 2022, 00:19

Cristin-prosjekt-ID: 2523986
Sist endret: 3. desember 2022, 00:19
Prosjekt

Non-formal faith education, the public school, and religious minorities in Norway (FAITHED)

prosjektleder

Anders Aschim
ved Institutt for humanistiske fag ved Høgskolen i Innlandet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk ved Høgskolen i Innlandet

Finansiering

  • TotalbudsjettNOK 11.852.000
  • Norges forskningsråd
    Prosjektkode: 325560

Kategorier

Prosjektkategori

  • Grunnforskning

Kontaktinformasjon

Telefon
+47 62 51 76 50
Sted
Professor Anders Aschim

Tidsramme

Aktivt
Start: 1. oktober 2021 Slutt: 30. september 2025

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Non-formal faith education, the public school, and religious minorities in Norway (FAITHED)

prosjektdeltakere

prosjektleder

Anders Aschim

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for humanistiske fag ved Høgskolen i Innlandet

Thor Andre Skrefsrud

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for pedagogikk og samfunnsfag – Hamar ved Høgskolen i Innlandet

Anne Grethe Kjelling

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskolen i Innlandet

Marianne Hustvedt

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for religion og livssyn ved Høgskulen i Volda

Marta Bivand Erdal

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved PRIO - Institutt for fredsforskning
1 - 5 av 12 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Statusrapport fra FAITHED-prosjektet.

Aschim, Anders; Kjørven, Ole Kolbjørn. 2022, NoReFo – årskonferanse. HINNFaglig foredrag

KRLE-læreres oppfatninger om undervisning om Koranen.

Markeng, Synnøve. 2022, Norsk religionspedagogisk forskerforum 2022. HINNVitenskapelig foredrag

Buddhistiske konfirmanter.

Kleive, Hildegunn Valen. 2022, Kirke og kultur. HVOVitenskapelig artikkel

The negotiation of text practices in non-formal Quranic education in rural parts of Norway.

Markeng, Synnøve. 2022, European Association for the Study of Religions. HINNVitenskapelig foredrag

Sacred texts and practices in RE: What approaches are found in teacher training textbooks from 1997-2021?

Markeng, Synnøve. 2022, Nordic Conference of Religious Education 2022. HINNVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 9 | Neste | Siste »