Cristin-prosjekt-ID: 2523986
Sist endret: 19. mars 2024, 22:33

Cristin-prosjekt-ID: 2523986
Sist endret: 19. mars 2024, 22:33
Prosjekt

Non-formal faith education, the public school, and religious minorities in Norway (FAITHED)

prosjektleder

Anders Aschim
ved Institutt for samfunnsfag, religion og etikk ved Høgskolen i Innlandet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk ved Høgskolen i Innlandet

Finansiering

  • TotalbudsjettNOK 11.852.000
  • Norges forskningsråd
    Prosjektkode: 325560

Kategorier

Prosjektkategori

  • Grunnforskning

Kontaktinformasjon

Telefon
+47 62 51 76 50
Sted
Professor Anders Aschim

Tidsramme

Aktivt
Start: 1. oktober 2021 Slutt: 30. september 2025

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Non-formal faith education, the public school, and religious minorities in Norway (FAITHED)

prosjektdeltakere

prosjektleder

Anders Aschim

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for samfunnsfag, religion og etikk ved Høgskolen i Innlandet

Marianne Friisberg Larssen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved PRIO - Institutt for fredsforskning

Thor Andre Skrefsrud

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for pedagogikk ved lærerutdanningene ved Høgskolen i Innlandet

Anne Grethe Kjelling

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskolen i Innlandet

Marianne Hustvedt

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for religion og livssyn ved Høgskulen i Volda
1 - 5 av 13 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Ramadan i klasserommet: Dette må du som lærer vite.

Markeng, Synnøve. 2024, https://forskning.no/. HINNIntervju tidsskrift

Fasten før festen - mer enn mindre mat. .

Kleive, Hildegunn Valen; Markeng, Synnøve; Kjelling, Anne Grethe. 2024, Utdanningsnytt.no. HVO, HINNKronikk

Religiøs identitet i skolen: Utfordringer og muligheter fra elev- og lærerperspektiv.

Markeng, Synnøve. 2024, Muslimsk dialognettverks dialogkonferanse. HINNFaglig foredrag

Koranen "her inne" og "der ute": KRLE- og koranlæreres perspektiv på undervisning.

Markeng, Synnøve. 2024, INN the LUP. HINNPopulærvitenskapelig foredrag

Between Term and Trope: The ‘koranskole’ in Norwegian Public Discourse.

Eggen, Nora S.. 2023, Tidsskrift for Islamforskning (TIFO). HINN, UIOVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 42 | Neste | Siste »