1. Jeg vil knytte FoU-virksomheten tett opp til aktiviteten i undervisningssituasjonen. Målformuleringer og oppgaver vil bli strukturert og videreutviklet etter hvert som undervisningen foregår.
2. Et utvalg av studenter vil bli intervjuet for å klarlegge i hvilken grad de bruker målformuleringene, og i hvilken grad de forstår målformuleringene. På Fronter er det mulig å se hvem som leser/laster ned dokumenter som er lagt ut. Data om hvem som leser målformuleringene vil bli samlet inn med jevne mellomrom og korrelert med resultatene fra intervjuene.
3. I forbindelse med intervjuene vil det bli utarbeidet standardiserte spørsmål knyttet til et utvalg av målene. Spørsmålene skal avdekke i hvilken grad studentene har oppfattet innholdet i målene. Spørsmål knyttet til spesielle mål vil bli gjentatt for å se om det har vært utvikling i svarene.
4. Et utvalg av besvarelser på øvingsoppgaver og obligatoriske oppgaver vil bli samlet inn og analysert. Fokus for analysen vil være å avdekke i hvilken grad kompetansemålene er nådd.
5. Data om bruk av kompetansemål innsamlet i løpet av semesteret vil bli korrelert mot eksamensresultater.
6. Hvis det er mulig, vil klassens resultater bli sammenliknet med andre klasser.