Cristin-prosjekt-ID: 297512
Sist endret: 13. januar 2015 10:30

Cristin-prosjekt-ID: 297512
Sist endret: 13. januar 2015 10:30
Prosjekt

Learning Trajectories in Knowledge Economies (LiKE)

prosjektleder

Monika Bærøe Nerland
ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. august 2007 Slutt: 1. februar 2011

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Learning Trajectories in Knowledge Economies (LiKE)

Vitenskapelig sammendrag

The LiKE project conducts multi-level and comparative studies of learning and knowledge development in different professional fields. Special attention is given to the role of knowledge objects and artefacts in linking practices of workplace learning with wider knowledge frontiers.The project is a strategic research initiative at the University of Oslo, Faculty of Education, funded by the Research Council of Norway.

Metode

The research activities are organized along three strands:In-depth case studies of learning practices in working life Comparative analyses of institutionalized knowledge structures in the professional fields of nursing, teaching, engineering and accountancy Longitudinal studies of practitioners’ learning trajectories

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Monika Bærøe Nerland

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo

Jens-Christian Smeby

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Senter for profesjonsstudier ved OsloMet - storbyuniversitetet
Aktiv cristin-person

Karen Jensen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo
Aktiv cristin-person

Torill Strand

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo
Aktiv cristin-person

Hege Hermansen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Fakultetssekretariatet ved Universitetet i Oslo
1 - 5 av 8 | Neste | Siste »