Cristin-prosjekt-ID: 302459
Sist endret: 15. oktober 2014 14:49
Cristin-prosjekt-ID: 302459
Sist endret: 15. oktober 2014 14:49
Prosjekt

TARGET (Transformative, Adaptive, Responsive and enGaging EnvironmenT)

prosjektleder

Leif Martin Hokstad
ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Finansiering

  • EU

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. januar 2009 Slutt: 31. desember 2011

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

TARGET (Transformative, Adaptive, Responsive and enGaging EnvironmenT)

Vitenskapelig sammendrag

TARGET is a large-scale integrated project under Digital Libraries and Technology-Enhanced Learning EU FP7 framework. The main aim of the project is to develop a new genre of technology-enhanced learning environment that supports rapid competence development, and the two domains of innovation and project management have been selected as pilot areas. The TARGET environment will consist of a learning process supported by the TARGET software platform, whose main core is a so-called serious game. Interacting with the TARGET software, the learner will be presented with complex situations in the form of game scenarios. During the game-playing, the learner can try out different strategies and solutions, completely risk-free compared with real life, and see how these work. Playing the game over time will result in experiences that are gradually honed into knowledge.

prosjektdeltakere

prosjektleder

Leif Martin Hokstad

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Ekaterina Prasolova-Førland

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved SU fakultetsadministrasjon ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 2 av 2

Resultater Resultater

Supporting Learning Communities through a Lifecycle in a Serious Games Context: Requirements for Social Tools.

Prasolova-Førland, Ekaterina; Hokstad, Leif Martin. 2009, ACTA Press. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 1 av 1