Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Cristin-prosjekt-ID:
403616
Sist endret:
29. november 2007, 00:00
Historikk
Cristin-prosjekt-ID:
403616
Sist endret:
29. november 2007, 00:00
Prosjekt
Vurdering av lesing og skriving i andre/fremmedspråk hos barneskoleelever
prosjektleder
prosjektleder
Angela Hasselgreen
ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet
prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet
Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
Klassifisering
Klassifisering
Vitenskapsdisipliner
Samfunnsvitenskap
Emneord
Lese og skriveferdigheter
Tidsramme
Tidsramme
Avsluttet
Start:
1. september 2007
Slutt:
31. desember 2011
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk
Engelsk
Tittel
Vurdering av lesing og skriving i andre/fremmedspråk hos barneskoleelever
Tittel
Assessing the second/foreign language literacy of young learners: a longitudinal study
Sammendrag
This is a study over two years of the reading and writing of pupils in foreign or second languages. The study has started with two classes in Bergen, with English as the target language. It will gradually include pupils with Norwegian as a second language, and pupils studying English in Spain, Slovenia and Lithuania. By analysing the developement in texts that pupils written and read, and by linking these to levels on the Common European Framework, the project aims to produce tools for teachers to describe the literacy of their learners. The project has been included in the ECML's/Council of Europe's third medium term programme of activities.
Vis
fullstendig beskrivelse
Vitenskapelig sammendrag
This is a study over two years of the reading and writing of pupils in foreign or second languages. The study has started with two classes in Bergen, with English as the target language. It will gradually include pupils with Norwegian as a second language, and pupils studying English in Spain, Slovenia and Lithuania. By analysing the developement in texts that pupils written and read, and by linking these to levels on the Common European Framework, the project aims to produce tools for teachers to describe the literacy of their learners. The project has been included in the ECML's/Council of Europe's third medium term programme of activities.
Vis
fullstendig beskrivelse
prosjektdeltakere
prosjektdeltakere
prosjektleder
Angela Hasselgreen
Prosjektleder
ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
1
-
1
av
1