Cristin-prosjekt-ID: 404459
Sist endret: 30. januar 2019 20:36
Cristin-prosjekt-ID: 404459
Sist endret: 30. januar 2019 20:36
Prosjekt

NOMA Master in Education - Literacy and Learning

prosjektleder

Anne Marit Vesteraas Danbolt
ved Institutt for humanistiske fag ved Høgskolen i Innlandet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Institutt for humanistiske fag ved Høgskolen i Innlandet

Finansiering

  • Andre

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Humaniora

Emneord

Lese og skriveferdigheter • Høyere utdanning

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. januar 2008 Slutt: 30. desember 2012

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

NOMA Master in Education - Literacy and Learning

Sammendrag

Prosjektet er et Norad-finansiert mastergradsprogram som etableres ved University of Zambia og University of Nambia i 2008. Formålet med programmet er å utdanne kvalifisert undervisningspersonell for å fremme og styrke litterasitet og læring, og på den måten forbedre utdanningen i de to landene. Programmet skal også bygge kompetansen på feltet innenfor høyere utdanning i Zambia og Namibia.

Vitenskapelig sammendrag

Prosjektet er et Norad-finansiert mastergradsprogram som etableres ved University of Zambia og University of Nambia i 2008. Formålet med programmet er å utdanne kvalifisert undervisningspersonell for å fremme og styrke litterasitet og læring, og på den måten forbedre utdanningen i de to landene. Programmet skal også bygge kompetansen på feltet innenfor høyere utdanning i Zambia og Namibia.

Tittel

NOMA Master in Education - Literacy and Learning

Sammendrag

The aim of the Master programme is to educate qualified professionals with competence to promote and improve literacy and learning in schools, to increase and sustain literacy levels of pupils, and thus contribute to the improvement of education in the two countries. In addition the programme will be building capacity and competence at university level in the South.

Vitenskapelig sammendrag

The aim of the Master programme is to educate qualified professionals with competence to promote and improve literacy and learning in schools, to increase and sustain literacy levels of pupils, and thus contribute to the improvement of education in the two countries. In addition the programme will be building capacity and competence at university level in the South.

prosjektdeltakere

prosjektleder

Anne Marit Vesteraas Danbolt

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for humanistiske fag ved Høgskolen i Innlandet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskolen i Innlandet

Gerd Nora Wikan

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskolen i Innlandet

Lars Anders Kulbrandstad

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskolen i Innlandet
1 - 3 av 3

Resultater Resultater

Language and Literacy in Multilingual Settings How do Master Students in Namibia and Zambia Respond to the Challenges in Literacy Education in their Countries.

Danbolt, Anne Marit Vesteraas. 2018, Exploring Language Education - Global and Local Perspectives. HINNVitenskapelig foredrag

Relevance, Quality and Outcomes of Transnational Cooperation in Education amongst Three Tertiary Institutions.

Danbolt, Anne Marit Vesteraas; Mostert, Louise; Banda, Dennis. 2016, SANORD CONFERENCE 2016 . HINNVitenskapelig foredrag

Veier til institusjonell kapasitetsbygging. Erfaringer fra et NOMA-prosjekt, 2007 - 2015.

Danbolt, Anne Marit Vesteraas. 2015, Lanseringsseminar for sporingsstudien. HINNFaglig foredrag

Master of Education in Literacy and Learning - Main achievements and impact on development.

Danbolt, Anne Marit Vesteraas; Luangala, John. 2014, NOMA Coordinator Seminar. HINN, UoZFaglig foredrag

Empowering Women: The Case of a Master’s Programme in Teacher Education».

Danbolt, Anne Marit Vesteraas; Wikan, Gerd Nora; Luangala, John. 2013, SANORD International Conference. HINNVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 9 | Neste | Siste »