Cristin-prosjekt-ID: 405160
Sist endret: 11. januar 2011, 00:00

Cristin-prosjekt-ID: 405160
Sist endret: 11. januar 2011, 00:00
Prosjekt

Tverrfaglig veiledning og fremme av forandring

prosjektleder

Ove Sandell
ved Fakultet for helse, velferd og organisasjon ved Høgskolen i Østfold

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Fakultet for helse, velferd og organisasjon ved Høgskolen i Østfold

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag

Emneord

Tverrfaglig • Veiledning

Tidsramme

Avsluttet
Start: 10. februar 2009 Slutt: 4. juli 2010

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Tverrfaglig veiledning og fremme av forandring

Sammendrag

Videreutdanninger i veiledning inneholder avgrensete programmer der tverrfaglige basisgrupper bestående av seks studenter og en lærer møtes for å samhandle 60 timer i løpet av ti måneder Til hvert møte presenterer minst en student et problem eller en vanskelig arbeidsoppgave som har skjedd eller skal skje på arbeidsplassen Probleminnehaveren får ulike former for veiledning

Vitenskapelig sammendrag

Videreutdanninger i veiledning inneholder avgrensete programmer der tverrfaglige basisgrupper bestående av seks studenter og en lærer møtes for å samhandle 60 timer i løpet av ti måneder Til hvert møte presenterer minst en student et problem eller en vanskelig arbeidsoppgave som har skjedd eller skal skje på arbeidsplassen Probleminnehaveren får ulike former for veiledning

Tittel

Interdisciplinary counselling inquiry and the promotion of change

Sammendrag

Advanced Courses of Supervision contain separated programmes where interdisciplinary basic groups of six persons and a teacher interact together for 60 evening-hours within the same period of ten months At each meeting at least one participant presents a problem or a difficult task related to work that she already has experienced or is going to face in near future The counselling may be individual or group orientated. The problem-owner talks and explains to a counsellor, a conversation overheard by five participants and a teacher that involve a meta-conversation and even may include different methods like creating a reflective team, formulating a narrative or log that might change a perspective, forming evocative symbols, using fantasy, playing a part, using an empty chair, understudying various opinions, forming a stage setting or changing the role

Vitenskapelig sammendrag

Advanced Courses of Supervision contain separated programmes where interdisciplinary basic groups of six persons and a teacher interact together for 60 evening-hours within the same period of ten months At each meeting at least one participant presents a problem or a difficult task related to work that she already has experienced or is going to face in near future The counselling may be individual or group orientated. The problem-owner talks and explains to a counsellor, a conversation overheard by five participants and a teacher that involve a meta-conversation and even may include different methods like creating a reflective team, formulating a narrative or log that might change a perspective, forming evocative symbols, using fantasy, playing a part, using an empty chair, understudying various opinions, forming a stage setting or changing the role

prosjektdeltakere

prosjektleder

Ove Sandell

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Fakultet for helse, velferd og organisasjon ved Høgskolen i Østfold
1 - 1 av 1