Sammendrag
Jeg ønsker lage en digital audiovisuell presentasjon med medfølgende tekst som
viser hvordan jeg vurderer relevansen av egen kunstnerisk formidling i forhold
til utvikling av faglig og didaktisk kompetanse i min stilling som lærer i
musikk og drama i lærerutdanningen. Dokumentasjonen og beskrivelsen vil
omfatte både de rent musikalske/tekniske sidene i kunstnerisk formidling i
tillegg til instruksjon/ledelses- aspektet. Samhandling mellom aktører samt
beskrivelse av sentrale faktorer som virker inn på selve
framføringssituasjonen ønsker jeg også å belyse i den hensikt å trekke linjer
til problemstillinger knyttet til arbeidet med kunstneriske prosesser med barn
og studenter. Jeg har til hensikt å lage en digital presentasjonen med
medfølgende beskrivelse som kan gjøres tilgjengelig for studenter og kolleger
på nettet og/eller i form av en CD Rom. 1.Prosessen med innøving og regi av
scener med arier, recitativer, tersetter og kvartetter fra W.A.Mozarts opera
Don Giovanni i rollen om Don Ottavio ogHoffmann i Offenbachs Hoffmanns eventyr
er gjennomført. Arbeidet med utprøving og fastlegging av regi med kostymer og
sminke ble gjennomført på ”operaworkshop” i Trønderoperaen i tidsrommet 1. –
21.11. 03. . Instruktør var Agnes Randers Pehrsson og musikalsk akkompagnatør
på piano var Knut Erik Jensen .
2. Jeg har laget videodokumentasjon både av prosessen underveis og forestilling
på Byscenen i Trondheim fredag den 21.11.03.Video-opptakene er ment både som
dokumentasjon av det kunstneriske arbeidet og som supplement til den
beskrivende del av prosjektet. Dersom jeg greier å løse de datatekniske
problemene, ønsker jeg å lage en digital audiovisuell presentasjon med
medfølgende tekst. Deler av denne presentasjonen ønsker jeg å bruke både i
undervisning i musikk og drama og også på musikk 1 og 2.
Vis fullstendig beskrivelse
Vitenskapelig sammendrag
Jeg ønsker lage en digital audiovisuell presentasjon med medfølgende tekst som
viser hvordan jeg vurderer relevansen av egen kunstnerisk formidling i forhold
til utvikling av faglig og didaktisk kompetanse i min stilling som lærer i
musikk og drama i lærerutdanningen. Dokumentasjonen og beskrivelsen vil
omfatte både de rent musikalske/tekniske sidene i kunstnerisk formidling i
tillegg til instruksjon/ledelses- aspektet. Samhandling mellom aktører samt
beskrivelse av sentrale faktorer som virker inn på selve
framføringssituasjonen ønsker jeg også å belyse i den hensikt å trekke linjer
til problemstillinger knyttet til arbeidet med kunstneriske prosesser med barn
og studenter. Jeg har til hensikt å lage en digital presentasjonen med
medfølgende beskrivelse som kan gjøres tilgjengelig for studenter og kolleger
på nettet og/eller i form av en CD Rom. 1.Prosessen med innøving og regi av
scener med arier, recitativer, tersetter og kvartetter fra W.A.Mozarts opera
Don Giovanni i rollen om Don Ottavio ogHoffmann i Offenbachs Hoffmanns eventyr
er gjennomført. Arbeidet med utprøving og fastlegging av regi med kostymer og
sminke ble gjennomført på ”operaworkshop” i Trønderoperaen i tidsrommet 1. –
21.11. 03. . Instruktør var Agnes Randers Pehrsson og musikalsk akkompagnatør
på piano var Knut Erik Jensen .
2. Jeg har laget videodokumentasjon både av prosessen underveis og forestilling
på Byscenen i Trondheim fredag den 21.11.03.Video-opptakene er ment både som
dokumentasjon av det kunstneriske arbeidet og som supplement til den
beskrivende del av prosjektet. Dersom jeg greier å løse de datatekniske
problemene, ønsker jeg å lage en digital audiovisuell presentasjon med
medfølgende tekst. Deler av denne presentasjonen ønsker jeg å bruke både i
undervisning i musikk og drama og også på musikk 1 og 2.
Vis fullstendig beskrivelse