Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Cristin-prosjekt-ID:
405743
Sist endret:
10. desember 2007, 00:00
Historikk
Cristin-prosjekt-ID:
405743
Sist endret:
10. desember 2007, 00:00
Prosjekt
I hvilken grad og hvordan er drama som fagområde og metode en del av innholdetog arbeidsmåtene i den nye grunnskolen?
prosjektleder
prosjektleder
Aud Berggraf Sæbø
ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger
prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet
prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger
Klassifisering
Klassifisering
Vitenskapsdisipliner
Teatervitenskap
Emneord
Evaluering • Dramapedagogikk
Tidsramme
Tidsramme
Avsluttet
Start:
1. januar 2001
Slutt:
31. august 2003
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk
Engelsk
Tittel
I hvilken grad og hvordan er drama som fagområde og metode en del av innholdetog arbeidsmåtene i den nye grunnskolen?
Sammendrag
Prosjektet har følgende delproblemstillinger Hvilke mål og intensjoner har L97 om drama som fagområde og metode I hvilke fag og hvordan brukes drama på de ulike hovedtrinnene Hvorfor bruker/bruker ikke lærerne drama Hvilke erfaringer gjør lærerne når de bruker drama Hva betyr drama for elevenes læringsmiljø og læringsresultat Hvordan er forholdet mellom lærernes praksis og planens intensjoner og mål mht drama? Hvilke tiltak kan eventuelt skape større samsvar mellom plan og praksis?
Vis
fullstendig beskrivelse
Vitenskapelig sammendrag
Prosjektet har følgende delproblemstillinger Hvilke mål og intensjoner har L97 om drama som fagområde og metode I hvilke fag og hvordan brukes drama på de ulike hovedtrinnene Hvorfor bruker/bruker ikke lærerne drama Hvilke erfaringer gjør lærerne når de bruker drama Hva betyr drama for elevenes læringsmiljø og læringsresultat Hvordan er forholdet mellom lærernes praksis og planens intensjoner og mål mht drama? Hvilke tiltak kan eventuelt skape større samsvar mellom plan og praksis?
Vis
fullstendig beskrivelse
Tittel
To what extent and how is drama, as a subject and a method, part of the content and methods of working in the new primary and lower secondary school?
Sammendrag
Which goals and intentions has L97 in respect of drama as a subject and form of working In which subjects and how is drama used at the various main grade levels Why do teachers use/not use drama What are teachers experiences whwn they use drama What does drama mean for the pupils learning environment and learning results What is the relationship between the teachers practice and the curriculum's intention and goals whn it comes to drama Which measures, if any, can facilitate greater congruence between plan and practice?
Vis
fullstendig beskrivelse
Vitenskapelig sammendrag
Which goals and intentions has L97 in respect of drama as a subject and form of working In which subjects and how is drama used at the various main grade levels Why do teachers use/not use drama What are teachers experiences whwn they use drama What does drama mean for the pupils learning environment and learning results What is the relationship between the teachers practice and the curriculum's intention and goals whn it comes to drama Which measures, if any, can facilitate greater congruence between plan and practice?
Vis
fullstendig beskrivelse
prosjektdeltakere
prosjektdeltakere
prosjektleder
Aud Berggraf Sæbø
Prosjektleder
ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger
1
-
1
av
1
Resultater
Resultater
Hvordan kan drama som læringsform ivareta Kunnskapsløftets målformuleringer om elevaktive, kreative og estetiske læreprosesser i faglig arbeid?
Sæbø, Aud Berggraf. 2010, Skriftspråkstimulerende lek og improvisasjon i klasserommet. UIS
Poster
Playing with the Challenging word/world of Ibsen to help us survive the problems of today.
Sæbø, Aud Berggraf. 2006, Power of Drama - The 8th International BHD Conference. UIS
Vitenskapelig foredrag
The Power of Drama - who sees the Power?
Sæbø, Aud Berggraf. 2006, Power of Drama - The 8th International BHD Conference. UIS
Vitenskapelig foredrag
Drama in the Classroom: Teachers Challenges and students Possibilities.
Sæbø, Aud Berggraf. 2006, UIS
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Drama skaper engasjement.
Sæbø, Aud Berggraf. 2004, DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift. UIS
Vitenskapelig artikkel
1
-
5
av
17
|
Neste
|
Siste »