Vitenskapelig sammendrag
Eitt av fagområda i Rammeplan for barnehagen er ”Nærmiljø og samfunn”. Her heiter det at barnehagen ”skal legge vekt på å styrke kunnskap om og tilknytning til lokalsamfunnet, natur, kunst og kultur, arbeidsliv, tradisjoner og levesett. Barn skal medvirke i å utforske og oppdage nærmiljøet sitt.”Bakgrunnen for prosjektet er ei felles erfaring hos samfunnsfagseksjonane i lærarutdanninga; eit førebels inntrykk er at midt blant alle satsingsområde og kompetansemål i barnehagen har potensialet som lokalsamfunnet representerer, ofte ikkje vorte utnytta i særleg grad. Dette inntrykket treng ikkje vera rett, men me ynskjer å samla meir kunnskap om kva barnehagane faktisk gjer innanfor dette fagområdet. Basert på denne kunnskapen ser me for oss i neste omgang å gjera meir kvalitative analysar av vurderingar, verdiar og tankegang som ligg til grunn for barnehagen sine prioriteringar innan dette fagområdet.Heile fagområdet ”Nærmiljø og samfunn” er interessant å kartleggja, men me vil spesielt fokusera på dei måla og arbeidsmåtane i Rammeplanen der nærmiljø/lokalmiljø er eksplisitt nemnt. Ei førebels problemstilling er: Korleis brukar barnehagane lokalsamfunnet i arbeidet sitt?
Vis fullstendig beskrivelse
Metode
Kvantitativ og kvalitativ metode