Sammendrag
Eksempelstudiane er retta mot eksempelbruken i undervisning i
grunnskulen, på høgskular og på universitet. I
undersøkinga mi vil eg leggja hovudvekta
på munnlege eksempel, men eg vil og studera eksempelbruk i skrift som ein
referanse til munnlege eksempel. Eg samlar inn eksempeldøme gjennom
observasjon av undervisning, intervju og lærebokanalysar.
Aktuelle teoriar i dette arbeidet er
m.a. retorikk, hermeneutikk og teori om munnleg og skriftleg framstilling.
Eksempelstudiane er studiar av forholdet mellom det
partikulære og det generelle, mellom ulike erkjenningsmåtar og mellom ulike
kunnskapstypar. Eksempelstudiane gir såleis ein kultur- og
språkorientert innfallsvinkel til læring.
Presentasjon av problemstillingar for arbeidet, sjå Sissel Høisæter: "Om
eksempelet. Ei forelesing som eksempel", i Hansteen, Marius m.fl.(red.):
Retorikkens tidsrom. Retorisk årbok 1997 Universitetet i Bergen: Senter for
europeiske kulturstudier
Vis fullstendig beskrivelse
Vitenskapelig sammendrag
Eksempelstudiane er retta mot eksempelbruken i undervisning i
grunnskulen, på høgskular og på universitet. I
undersøkinga mi vil eg leggja hovudvekta
på munnlege eksempel, men eg vil og studera eksempelbruk i skrift som ein
referanse til munnlege eksempel. Eg samlar inn eksempeldøme gjennom
observasjon av undervisning, intervju og lærebokanalysar.
Aktuelle teoriar i dette arbeidet er
m.a. retorikk, hermeneutikk og teori om munnleg og skriftleg framstilling.
Eksempelstudiane er studiar av forholdet mellom det
partikulære og det generelle, mellom ulike erkjenningsmåtar og mellom ulike
kunnskapstypar. Eksempelstudiane gir såleis ein kultur- og
språkorientert innfallsvinkel til læring.
Presentasjon av problemstillingar for arbeidet, sjå Sissel Høisæter: "Om
eksempelet. Ei forelesing som eksempel", i Hansteen, Marius m.fl.(red.):
Retorikkens tidsrom. Retorisk årbok 1997 Universitetet i Bergen: Senter for
europeiske kulturstudier
Vis fullstendig beskrivelse