Cristin-prosjekt-ID: 414805
Sist endret: 4. desember 2013, 10:36

Cristin-prosjekt-ID: 414805
Sist endret: 4. desember 2013, 10:36
Prosjekt

Eksempelstudiar. Eksempelforteljinga som ressurs i undervisninga.

prosjektleder

Sissel Margrethe Høisæter
ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Humaniora

Emneord

Læring • Retorikk • Undervisning

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. januar 2000 Slutt: 7. januar 2006

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Eksempelstudiar. Eksempelforteljinga som ressurs i undervisninga.

Sammendrag

Eksempelstudiane er retta mot eksempelbruken i undervisning i grunnskulen, på høgskular og på universitet. I undersøkinga mi vil eg leggja hovudvekta på munnlege eksempel, men eg vil og studera eksempelbruk i skrift som ein referanse til munnlege eksempel. Eg samlar inn eksempeldøme gjennom observasjon av undervisning, intervju og lærebokanalysar. Aktuelle teoriar i dette arbeidet er m.a. retorikk, hermeneutikk og teori om munnleg og skriftleg framstilling. Eksempelstudiane er studiar av forholdet mellom det partikulære og det generelle, mellom ulike erkjenningsmåtar og mellom ulike kunnskapstypar. Eksempelstudiane gir såleis ein kultur- og språkorientert innfallsvinkel til læring. Presentasjon av problemstillingar for arbeidet, sjå Sissel Høisæter: "Om eksempelet. Ei forelesing som eksempel", i Hansteen, Marius m.fl.(red.): Retorikkens tidsrom. Retorisk årbok 1997 Universitetet i Bergen: Senter for europeiske kulturstudier

Vitenskapelig sammendrag

Eksempelstudiane er retta mot eksempelbruken i undervisning i grunnskulen, på høgskular og på universitet. I undersøkinga mi vil eg leggja hovudvekta på munnlege eksempel, men eg vil og studera eksempelbruk i skrift som ein referanse til munnlege eksempel. Eg samlar inn eksempeldøme gjennom observasjon av undervisning, intervju og lærebokanalysar. Aktuelle teoriar i dette arbeidet er m.a. retorikk, hermeneutikk og teori om munnleg og skriftleg framstilling. Eksempelstudiane er studiar av forholdet mellom det partikulære og det generelle, mellom ulike erkjenningsmåtar og mellom ulike kunnskapstypar. Eksempelstudiane gir såleis ein kultur- og språkorientert innfallsvinkel til læring. Presentasjon av problemstillingar for arbeidet, sjå Sissel Høisæter: "Om eksempelet. Ei forelesing som eksempel", i Hansteen, Marius m.fl.(red.): Retorikkens tidsrom. Retorisk årbok 1997 Universitetet i Bergen: Senter for europeiske kulturstudier

prosjektdeltakere

prosjektleder

Sissel Margrethe Høisæter

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 1 av 1