Cristin-prosjekt-ID: 418579
Sist endret: 9. februar 2017 22:46

Cristin-prosjekt-ID: 418579
Sist endret: 9. februar 2017 22:46
Prosjekt

Lærerstudenters digital kompetanse

prosjektleder

Louise Mifsud
ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

Tidsramme

Avsluttet
Start: 30. juni 2013 Slutt: 30. juni 2015

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Lærerstudenters digital kompetanse

Vitenskapelig sammendrag

Lærerstudenters digital kompetanse (LDK) er et forskningsprosjekt som studerer lærerstudenters utviklingen av digital kompetanse. Formålet med prosjektet er å fremskaffe kunnskap om lærerstudenters digital kompetanse når de starter studiet og hvordan den kompetansen utvikler seg i løpet av de 4 årene de er studenter på HiOA, sli at de er i stand til å utfylle Læreplan for kunnskapsløftets (LK06) mål i forhold til elevenes fremtidige digitale ferdigheter.

Metode

Kvantitativt

prosjektdeltakere

prosjektleder

Louise Mifsud

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
Aktiv cristin-person

Bård Ketil Engen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

Tonje Hilde Giæver

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 3 av 3

Resultater Resultater

Hvordan kan Aftenposten vite hvem jeg er venner med på Facebook? Risiko og personvern i digitale medier.

Engen, Bård Ketil. 2017, Gyldendal Akademisk. OSLOMETVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Om å utøve digital dømmekraft.

Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise. 2017, Gyldendal Akademisk. OSLOMETVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Digital Dømmekraft.

Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise. 2017, Gyldendal Akademisk. OSLOMETVitenskapelig antologi/Konferanseserie

Guidelines and regulations for teaching digital competence in schools and teacher education : a weak link?

Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise. 2015, Nordic Journal of Digital Literacy. OSLOMETVitenskapelig artikkel

Digital Natives: Digitally Competent?

Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Gudmundsdottir, Greta Bjørk; Hatlevik, Ove Edvard; Mifsud, Louise; Tømte, Karoline. 2014, Association for the Advancement of Computing in Education. IKT, OSLOMETVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 7 | Neste | Siste »