Cristin-prosjekt-ID: 435035
Sist endret: 24. juni 2015, 13:32

Cristin-prosjekt-ID: 435035
Sist endret: 24. juni 2015, 13:32
Prosjekt

Municipality Branding

prosjektleder

Hilde Bjørnå
ved Institutt for samfunnsvitenskap ved UiT Norges arktiske universitet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • UiT Norges arktiske universitet

Finansiering

  • TotalbudsjettNOK 6.653.000
  • Norges forskningsråd
    Prosjektkode: 209870

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. januar 2012 Slutt: 15. februar 2016

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Municipality Branding

Sammendrag

Mange kommunar er etterhvert bevisst på og opptatt av hva slags omdømme de har - og ikke minst hva slags omdømme de kan skape seg.Dette både for å være et tydeligere fellesskap for de som bor der men og for å være attraktive i arbeidet med å tiltrekke seg arbeidskraft, nye innbyggere og samarbeidspartnere. Hovedmålet med dette prosjektet er først og fremst å øke kunnskapen om hvordan slik omdømmebygging går for seg og hva som er innholdet i det i norske kommunar.

Vitenskapelig sammendrag

Mange kommunar er etterhvert bevisst på og opptatt av hva slags omdømme de har - og ikke minst hva slags omdømme de kan skape seg.Dette både for å være et tydeligere fellesskap for de som bor der men og for å være attraktive i arbeidet med å tiltrekke seg arbeidskraft, nye innbyggere og samarbeidspartnere. Hovedmålet med dette prosjektet er først og fremst å øke kunnskapen om hvordan slik omdømmebygging går for seg og hva som er innholdet i det i norske kommunar.

prosjektdeltakere

prosjektleder

Hilde Bjørnå

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for samfunnsvitenskap ved UiT Norges arktiske universitet

Turid Moldenæs

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved UiT Norges arktiske universitet

Martin Sollund Krane

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved UiT Norges arktiske universitet

Arild Wæraas

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet

Svein Ivar Angell

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved NORCE Samfunn ved NORCE Norwegian Research Centre AS
1 - 5 av 8 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Making a Difference: Strategic Positioning in Municipal Reputation Building.

Wæraas, Arild. 2015, Local Government Studies. NMBUVitenskapelig artikkel

Place, Organization, Democracy: Three Strategies For Municipal Branding.

Wæraas, Arild; Bjørnå, Hilde; Moldenæs, Turid. 2015, Public Management Review. UIT, NMBUVitenskapelig artikkel

Offentlig omdømmeledelse.

Byrkjeflot, Haldor; Salomonsen, Heidi Houlberg; Wæraas, Arild. 2013, Jurist- og Økonomforbundets Forlag. AAU, NMBU, UIOVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Public sector organizations and reputation management: Five problems.

Wæraas, Arild; Byrkjeflot, Haldor. 2012, International Public Management Journal. SU, UIOVitenskapelig artikkel

Kommunegrå eller unik? Omdømmehåndtering i kommunesektoren.

Wæraas, Arild; Bjørnå, Hilde. 2011, Universitetsforlaget. UIT, SUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 5