Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Cristin-prosjekt-ID:
466254
Sist endret:
10. april 2022, 13:09
Historikk
Cristin-prosjekt-ID:
466254
Sist endret:
10. april 2022, 13:09
Prosjekt
Attitudes to Human Rights and Diversity in Education (ATHURDE)
prosjektleder
prosjektleder
Audrey Helen Osler
ved Institutt for kultur, religion og samfunnsfag ved Universitetet i Sørøst-Norge
prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet
prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet
Universitetet i Sørøst-Norge
Kontaktinformasjon
Kontaktinformasjon
leeds.ac.uk a.h.osler
Audrey OSLER
Tidsramme
Tidsramme
Avsluttet
Start:
1. oktober 2014
Slutt:
31. mars 2016
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Attitudes to Human Rights and Diversity in Education (ATHURDE)
prosjektdeltakere
prosjektdeltakere
prosjektleder
Audrey Helen Osler
Prosjektleder
ved Institutt for kultur, religion og samfunnsfag ved Universitetet i Sørøst-Norge
Hein Lindquist
Prosjektdeltaker
ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge
Trond Asbjørn Solhaug
Prosjektdeltaker
ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1
-
3
av
3
Resultater
Resultater
The rhetoric and reality of human rights education: policy frameworks and teacher perspectives .
Osler, Audrey; Skarra, Jon Arne. 2021, Multicultural Education Review. USN, UoL
Vitenskapelig artikkel
Forskere: Lærere må klare å ta opp rasisme med elevene sine.
Lindquist, Hein; Osler, Audrey . 2018, USN
Intervju
Children’s human rights and diversity in schools: Framing and measuring.
Osler, Audrey ; Solhaug, Trond. 2018, Research in Comparative and International Education. USN, NTNU
Vitenskapelig artikkel
Rase og etnisitet, to begreper vi må snakke mer om.
Osler, Audrey ; Lindquist, Hein. 2018, Norsk pedagogisk tidsskrift. USN
Vitenskapelig artikkel
Intercultural empathy among Norwegian students: an inclusive citizenship perspective.
Solhaug, Trond; Osler, Audrey Helen. 2018, International Journal of Inclusive Education. USN, UoL, NTNU
Vitenskapelig artikkel
1
-
5
av
6
|
Neste
|
Siste »