Intensjonen med Feeling Word Checklist – In Teenagers (FEEL-IT) er å gjennomføre et praksisnært prosjekt for å opprettholde og videreutvikle innholdet og kvaliteten i utredning og behandling. Studien er en del av opplæring av behandlere ved Barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling, Psykiatrien i Vestfold når det gjelder hvor viktig den enkelte behandler er i kontakt med pasienten. Studien er en del av forskeropplæringen for leger i spesialisering.
Problemstillinger/Hypoteser:
Med bakgrunn i tidligere forskning, ønskes det å studere om enkelte valgte terapeutvariabler har sammenheng med de følelser som vekkes i behandler i møte med pasienter. Det antas at behandlers kjønn, lengde på erfaring fra fagfeltet og lengde på klinisk utdanning påvirker motoverføringsreaksjonene. I FEEL-IT ønsker en å undersøke om de valgte terapeutvariabler påvirker motoverføringsreaksjonene og terapeutens opplevde og vurdering av allianse med pasienten.
De terapeutvariabler som planlegges undersøkt er:
1.Alder
2.Kjønn
3.Antall år høyere utdanning etter videregående skole
4.Hvorvidt behandler har klinisk videreutdanning
5.Hvor mange timer/år klinisk veiledning behandler har fått
6.Hvor lenge behandler har jobbet innen psykisk helsevern for barn og unge.