Cristin-prosjekt-ID: 497619
Sist endret: 20. desember 2019 12:23

Cristin-prosjekt-ID: 497619
Sist endret: 20. desember 2019 12:23
Prosjekt

Two Teachers in the Class: Increasing the Opportunities to Differentiate Literacy Instruction

prosjektleder

Oddny Judith Solheim
ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Universitetet i Stavanger

Finansiering

  • Norges forskningsråd
    Prosjektkode: 256197

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Allmennpedagogikk • Spesialpedagogikk

Emneord

Lesing • lærertetthet

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning

Kontaktinformasjon

Sted
Oddny Judith Solheim

Tidsramme

Aktivt
Start: 1. januar 2016 Slutt: 30. juni 2021

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Two Teachers in the Class: Increasing the Opportunities to Differentiate Literacy Instruction

prosjektdeltakere

prosjektleder

Oddny Judith Solheim

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Maria Therese Jensen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Kristin Sunde

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Åse Kari Hansen Wagner

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Knut Schwippert

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger
1 - 5 av 16 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Exploring associations between supervisory support, teacher burnout and classroom emotional climate: the moderating role of pupil teacher ratio.

Jensen, Maria Therese; Solheim, Oddny Judith. 2019, Educational Psychology. UISVitenskapelig artikkel

Rask bokstavlæring gjør at flere førsteklassinger blir gode lesere.

Sunde, Kristin; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek. 2019, UISIntervju

Rask tilgang til bokstavene gjør at flere førsteklassinger blir gode lesere.

Sunde, Kristin; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek. 2019, UISNettsider (opplysningsmateriale)

Engasjerte forskningsassistenter på vei ut i klasserommene.

Andersen, Joachim Kolnes; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek. 2019, UISNettsider (opplysningsmateriale)

Når syvåringer føler seg likt av læreren, går lesingen bedre.

Jensen, Maria Therese; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek. 2019, UISIntervju
1 - 5 av 111 | Neste | Siste »