Cristin-prosjekt-ID: 497619
Sist endret: 16. april 2021, 09:01

Cristin-prosjekt-ID: 497619
Sist endret: 16. april 2021, 09:01
Prosjekt

Two Teachers in the Class: Increasing the Opportunities to Differentiate Literacy Instruction

prosjektleder

Oddny Judith Solheim
ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Universitetet i Stavanger

Finansiering

  • Norges forskningsråd
    Prosjektkode: 256197

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Allmennpedagogikk • Spesialpedagogikk

Emneord

Lesing • lærertetthet

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning

Kontaktinformasjon

Sted
Oddny Judith Solheim

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. januar 2016 Slutt: 30. juni 2021

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Two Teachers in the Class: Increasing the Opportunities to Differentiate Literacy Instruction

prosjektdeltakere

prosjektleder

Oddny Judith Solheim

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Maria Therese Jensen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Kristin Sunde

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Åse Kari Hansen Wagner

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Knut Schwippert

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger
1 - 5 av 16 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Hvorfor mengdelesing på 3. og 4. trinn?

Solheim, Oddny Judith. 2021, Gode leseopplevelser. Nasjonal konferanse om lesing.. UISVitenskapelig foredrag

How do Norwegian second-grade teachers use guided reading? The quantity and quality of practices.

Håland, Anne; Wagner, Åse Kari Hansen; McTigue, Erin Margaret. 2021, L1-Educational Studies in Language and Literature. UISVitenskapelig artikkel

Literacy practices in co-taught early years classrooms. Study protocol: The Seaside case.

Wagner, Åse Kari Hansen; Skaftun, Atle; McTigue, Erin Margaret. 2020, Nordic Journal of Literacy Research. UISVitenskapelig artikkel

The Quantity and Quality of Teachers’ Self‑perceptions of Read‑Aloud Practices in Norwegian First Grade Classrooms.

Håland, Anne; Hoem, Toril Frafjord; McTigue, Erin . 2020, Early Childhood Education Journal. UISVitenskapelig artikkel

Gender Differences in Early Literacy: Boys’ Response to Formal Instruction.

McTigue, Erin ; Schwippert, Knut; Uppstad, Per Henning; Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith. 2020, Journal of Educational Psychology. UH, UISVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 128 | Neste | Siste »