Cristin-prosjekt-ID: 497619
Sist endret: 4. juni 2022, 11:39

Cristin-prosjekt-ID: 497619
Sist endret: 4. juni 2022, 11:39
Prosjekt

Two Teachers in the Class: Increasing the Opportunities to Differentiate Literacy Instruction

prosjektleder

Oddny Judith Solheim
ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Universitetet i Stavanger

Finansiering

  • Norges forskningsråd
    Prosjektkode: 256197

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Allmennpedagogikk • Spesialpedagogikk

Emneord

Lesing • lærertetthet

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning

Kontaktinformasjon

Sted
Oddny Judith Solheim

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. januar 2016 Slutt: 30. juni 2021

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Two Teachers in the Class: Increasing the Opportunities to Differentiate Literacy Instruction

prosjektdeltakere

prosjektleder

Oddny Judith Solheim

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Maria Therese Jensen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Kristin Sunde

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Åse Kari Hansen Wagner

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Knut Schwippert

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger
1 - 5 av 16 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Teacher relationship skills and student learning.

Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre; Rege, Mari; Solheim, Oddny Judith. 2022, Economics of Education Review. UISVitenskapelig artikkel

Key Question for Literacy Co-Teachers: What Possibilities Do We Have Together?

McTigue, Erin Margaret; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Solheim, Oddny Judith. 2022, The Reading teacher. UISVitenskapelig artikkel

Hvordan kan skriveopplæringen gi rom for et mangfold av skrivere? En analyse av skriveundervisning på 1. og 2. trinn. .

Håland, Anne; Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith. 2022, Cappelen Damm Akademisk. UISVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Engasjerende undervisning med blikk for eleven, teksten og lærerens rolle.

Solheim, Oddny Judith; Walgermo, Bente R.; Gourvennec, Aslaug Fodstad. 2022, Nasjonal konferanse om lesing 2022. UISFaglig foredrag

Fra forskningsfunn til klasseromspraksis.

Solheim, Oddny Judith. 2022, SkrivLes! Nordisk forskerkonferanse om lesing. skriving og literacy. UISVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 138 | Neste | Siste »