Vi bygget på erfaringene i utvikling av videoene og integrering i nettleksjoner fra tidligere prosjekter. 26 videoer er nye. 34 videoer er videreutvikling av videoer fra våre tidligere prosjekter, men de er blitt tilpasset en annen målgruppe: studenter som ikke har matematikk i sin lærerutdanning fra før. Nettleksjoner i Fronter bestod av tekst, illustrasjoner, videoer, quizer, øvingsoppgaver og innleveringsoppgaver med løsningsforslag. Videoer inngikk som integrerte deler i nettleksjonene, presentert ved hver sitt miniatyrbilde, med lenke til videoen, og med en omtale av videoen innarbeidet i nettleksjons tekst. Videoene er screencasts, skjerm- og stemmeopptak. Opptak og redigering er gjort med Camtasia Studio. Presentasjoner og animasjoner lages hovedsakelig med PowerPoint og GeoGebra. I noen videoer innpasses også skjermopptak av Flash-animasjoner. I de fleste videoene brukes virkemidler som animasjon, dynamisk tekst synkronisert med foreleserens stemme, markering med ulike farger, piler og dynamiske rammer for å peke på eller merke aktuelt område, og bobler og rammer for å utheve tanker og tankestøtte. Alle videoene er designet slik at de kan stå for seg selv og i ulike kontekster. Kvaliteten i videoene ble sikret ved at vi er to faglærere som produserer sammen. Videre er studentene i kurset lærerutdannet. De har ukentlig bidratt med refleksjoner om eget læringsutbytte og relatert til både undervisningsmaterialets elementer og hver nettleksjon som enhet.
Prosjektet MaVi II fremskaffet kunnskap om hvordan videoene kan bygges opp, settes i system og brukes i lærerutdanningene.
Publisering ble støttet med FoU-midler i lærerutdanningene 2014.