Cristin-prosjekt-ID: 528055
Sist endret: 10. desember 2016 17:04

Cristin-prosjekt-ID: 528055
Sist endret: 10. desember 2016 17:04
Prosjekt

Indigenous mathematics education

prosjektleder

Tamsin Jillian Meaney
ved Høgskulen på Vestlandet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Høgskulen på Vestlandet

Tidsramme

Aktivt
Start: 10. desember 2016 Slutt: 31. desember 2021

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Indigenous mathematics education

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Tamsin Jillian Meaney

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 1 av 1

Resultater Resultater

The relationship between language, culture and ethnomathematics.

Trinick, Tony; Meaney, Tamsin Jillian; Fairhall, Uenuku. 2016, Journal of Mathematics and Culture. TUoA, NEWZEALAND, HVLVitenskapelig artikkel

Cultural and Mathematical Symmetry in Māori meeting Houses (Wharenui).

Trinick, Tony; Fairhall, Uenuku; Meaney, Tamsin Jillian. 2016, 13th International Congress on Mathematical Education. HVLVitenskapelig foredrag

Distribution, recognition and representation: Mathematics education and Indigenous students.

Meaney, Tamsin Jillian; Edmonds-Wathen, Cris; McMurchy-Pilkington, Colleen; Trinick, Tony. 2016, Springer. TUoA, UMU, NEWZEALAND, HVLVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Reintroducing Māori ethnomathematical activities into the classroom: Traditional Māori spatial orientation concepts.

Trinick, Tony; Meaney, Tamsin Jillian; Fairhall, Uenuku. 2015, Revisita Latinoamericano de Etnomatemática (RLE). HVLVitenskapelig artikkel

Finding the way: Cultural revival through mathematics education.

Trinick, Tony; Meaney, Tamsin; Fairhall, Uenuku. 2015, Proceedings of the International Mathematics Education and Society Conference. TUoA, HVLVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 14 | Neste | Siste »