Cristin-prosjekt-ID: 529009
Sist endret: 12. oktober 2023, 20:43

Cristin-prosjekt-ID: 529009
Sist endret: 12. oktober 2023, 20:43
Prosjekt

Future Learning: Orchestrating 21st Century Learning Ecosystems using Analytics

prosjektleder

Michail Giannakos
ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Finansiering

  • TotalbudsjettNOK 7.000.000
  • Norges forskningsråd
    Prosjektkode: 255129

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag • Informasjons- og kommunikasjonsteknologi

Emneord

Interaksjonsdesign • Læringsteknologi • Læringsanalyse

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. juli 2016 Slutt: 31. desember 2019

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Future Learning: Orchestrating 21st Century Learning Ecosystems using Analytics

Vitenskapelig sammendrag

Learning analytics allow instructors and researchers to discover important learning episodes and phenomena (e.g., moment of learning/misconception), get better understanding of learner characteristics/needs; and understand the features that make the learning material effective. In Future Learning we will leverage learning analytics capabilities to formulate a conceptual framework for assisting researchers and instructors in improving the orchestration of e-learning tools and practices as well as harmonizing heterogeneous learning analytics streams.

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Michail Giannakos

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Kshitij Sharma

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Boban Vesin

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for økonomi, historie og samfunnsvitenskap ved Universitetet i Sørøst-Norge
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Monica Divitini

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Aktiv cristin-person

Maria Letizia Jaccheri

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 5 av 9 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Keep Calm and Do Not Carry-Forward: Toward Sensor-Data Driven AI Agent to Enhance Human Learning.

Sharma, Kshitij; Lee-Cultura, Serena; Giannakos, Michail. 2022, Frontiers in Artificial Intelligence. NTNUVitenskapelig artikkel

Children’s Play and Problem Solving in Motion-Based Educational Games: Synergies between Human Annotations and Multi-Modal Data .

Lee-Cultura, Serena; Sharma, Kshitij; Cosentino, Giulia; Papavlasopoulou, Sofia; Giannakos, Michail. 2021, Association for Computing Machinery (ACM). NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Information flow and children’s emotions during collaborative coding: A causal analysis .

Sharma, Kshitij; Papavlasopoulou, Sofia; Lee-Cultura, Serena; Giannakos, Michail. 2021, Association for Computing Machinery (ACM). NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Multimodal AI Agent to Support Students’ Motion-Based Educational Game Play.

Lee-Cultura, Serena; Sharma, Kshitij; Giannakos, Michail. 2021, CEUR Workshop Proceedings. NTNUVitenskapelig artikkel

Sensing-Based Analytics in Education: The Rise of Multimodal Data Enabled Learning Systems.

Giannakos, Michail; Lee-Cultura, Serena; Sharma, Kshitij. 2021, IT Professional Magazine. NTNUVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 61 | Neste | Siste »