Cristin-prosjekt-ID: 529009
Sist endret: 9. juni 2017, 21:48

Cristin-prosjekt-ID: 529009
Sist endret: 9. juni 2017, 21:48
Prosjekt

Future Learning: Orchestrating 21st Century Learning Ecosystems using Analytics

prosjektleder

Michail Giannakos
ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Finansiering

  • TotalbudsjettNOK 7.000.000
  • Norges forskningsråd
    Prosjektkode: 255129

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag • Informasjons- og kommunikasjonsteknologi

Emneord

Interaksjonsdesign • Læringsteknologi • Læringsanalyse

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. juli 2016 Slutt: 31. desember 2019

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Future Learning: Orchestrating 21st Century Learning Ecosystems using Analytics

Vitenskapelig sammendrag

Learning analytics allow instructors and researchers to discover important learning episodes and phenomena (e.g., moment of learning/misconception), get better understanding of learner characteristics/needs; and understand the features that make the learning material effective. In Future Learning we will leverage learning analytics capabilities to formulate a conceptual framework for assisting researchers and instructors in improving the orchestration of e-learning tools and practices as well as harmonizing heterogeneous learning analytics streams.

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Michail Giannakos

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Monica Divitini

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Aktiv cristin-person

Maria Letizia Jaccheri

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

John Krogstie

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Dag Atle Lysne

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 5 av 7 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Introduction to smart learning analytics: foundations and developments in video-based learning.

Giannakos, Michail; Sampson, Demetrios G; Kidziński, Łukasz. 2016, Smart Learning Environments. CURTIN, EpfdL, NTNUVitenskapelig artikkel

Video-based learning ecosystem to support active learning: application to an introductory computer science course.

Giannakos, Michail; Krogstie, John; Aalberg, Trond. 2016, Smart Learning Environments. NTNUVitenskapelig artikkel

Making Sense of Learning Analytics with a Configurational Approach.

Pappas, Ilias; Giannakos, Michail; Sampson, Demetrios G.. 2016, CEUR Workshop Proceedings. CURTIN, NTNUVitenskapelig artikkel

Video-Based Learning Adoption: A typology of learners.

Pappas, Ilias; Mikalef, Patrick; Giannakos, Michail. 2016, CEUR Workshop Proceedings. NTNUVitenskapelig artikkel

Orchestrating 21st Century Learning Ecosystems using Analytics.

Giannakos, Michail. 2016, CEUR Workshop Proceedings. NTNUVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 8 | Neste | Siste »