Cristin-prosjekt-ID: 574839
Sist endret: 1. oktober 2020 12:43

Cristin-prosjekt-ID: 574839
Sist endret: 1. oktober 2020 12:43
Prosjekt

Bridges or breaches? A case study on the experiences of inclusion of bilingual teachers in Norwegian local schools. Book chapter

prosjektleder

Frédérique Brossard Børhaug
ved Fakultet for teologi, diakoni og ledelsesfag ved VID vitenskapelige høgskole

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Fakultet for teologi, diakoni og ledelsesfag ved VID vitenskapelige høgskole

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag

Emneord

Inkludering og ekskludering av minoriteter • Tospråklige lærere

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning

Kontaktinformasjon

Telefon
91595620
Sted
Frederique Brossard Børhaug

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. januar 2016 Slutt: 31. desember 2020

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Bridges or breaches? A case study on the experiences of inclusion of bilingual teachers in Norwegian local schools. Book chapter

Vitenskapelig sammendrag

Although inclusive education is a key concern for in Norwegian schools, educational research still confirms a prevailing precarious inclusion process for bilingual teachers and for minority pupils (e.g. Dewilde, 2013; Fjeld & Spernes, 2015). In this paper, we ask if the marginalization process, which bilingual teachers specifically face, can be interpreted as epistemic injustice (Fricker, 2007, 2015; Murris, 2013). This study is based on semi-structured interviews with 10 bilingual teachers in primary and lower secondary schools in a city of Western Norway, and focuses on the teachers’ own perceptions of their inclusion in the mainstream school at the local level. Findings show that the bilingual teachers experience themselves as poorly included in everyday practice and face systemic challenges regarding the depreciation of mother tongue teaching. We conclude that bilingual teachers face different forms of epistemic injustice but also show great epistemic courage in order to promote more epistemic reciprocity, beneficial for their own and pupils’ inclusion in Norway.

This chapter will be included in an international anthology at Routledge, anno 2020.

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Frédérique Brossard Børhaug

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Fakultet for teologi, diakoni og ledelsesfag ved VID vitenskapelige høgskole

Ingrid Helleve

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Universitetet i Bergen
1 - 2 av 2