Cristin-prosjekt-ID: 579459
Sist endret: 6. februar 2023, 12:48

Cristin-prosjekt-ID: 579459
Sist endret: 6. februar 2023, 12:48
Prosjekt

DigiHand - The emergence of handwriting skills in the digital classrooms

prosjektleder

Wenke Mork Rogne
ved Høgskulen i Volda

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Høgskulen i Volda

Finansiering

  • TotalbudsjettNOK 9.400.000
  • Norges forskningsråd
    Prosjektkode: 273422

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Allmennpedagogikk • Fagdidaktikk • Humaniora • Informasjons- og kommunikasjonsteknologi

Emneord

Educational writing research • Digital Humanities

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. januar 2018 Slutt: 31. desember 2022

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

DigiHand - The emergence of handwriting skills in the digital classrooms

Populærvitenskapelig sammendrag

Skriving og bruk av digitale verktøy er to grunnleggjande ferdigheiter i Læreplanen for Kunnskapsløftet, men spesifiserer ikkje korleis og i kor stort omfang ferdigheitene skal bli brukte. Som ein konsekvens av dette har norske klasserom utvikla ulike praksisar. I mange førsteklasser i Noreg har skulen innført nettbrett, der elevane først lærer å skrive på tastatur, for så i andre klasse å starte med handskriftsopplæringa. I andre klasserom er det fortsatt den tradisjonelle praksisen som gjeld, der elevane lærer å skrive for hand frå første skuledag. Det har vore lite forsking på fordelar og ulemper ved dei ulike praksisane, men erfaringar tyder på at elevar i begge grupper lærer å skrive for hand. Vi vil undersøke korleis handskrifta utviklar seg blant desse to forskjellige elevgruppene, og kva for undervisningspraksisar som kjenneteiknar desse to praksisane.

Vitenskapelig sammendrag

The Norwegian curriculum requires teachers of early grade classrooms to involve digital tools in literacy instruction, without any specification of how and to what extent digital tools should be used. As a consequence, Norwegian classrooms display a large variation in how letters and handwriting are explicitly taught and trained. Over recent years, teacher training institutions have faced a new phenomenon; elementary schools dismissing pen and paper until the second grade for the benefit of writing applications with advanced text/letter-to-speech synthesis on digital tablets. Research on the gains and pitfalls of these new practices is lacking. There is a need for knowledge and understanding on how these practices give implications for different groups of disadvantaged students as well as for general learning outcome.

The proposed project DigiHand aims to produce knowledge and competence on this unexplored practice in Norwegian classrooms, by comparing classrooms where handwriting instruction is combined with digital tools to classrooms where only digital tools for writing are applied. The ambition is twofold: to inform the forefront of teachers and teacher training on an ongoing change, and to publish high quality research of national and international significance. 

DigiHand is a joint effort of Volda University College (VUC) and the University of Stavanger (UIS). In addition to the innovative initiative to current societal changes inherent in DigiHand, the formal competency building at VUC is a central goal of the project. 

 

Metode

The mainstay of the design is a quasi-experimental, longitudinal study logging handwriting supplemented with systematic video observation using classroom assessment scoring system (CLASS) combined with qualitative case-studies. This mixed-methods approach has the potential of providing a comprehensive knowledge base for early literacy instruction and a new research base to investigate the ongoing keyboard/pen controversy.

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Wenke Mork Rogne

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Høgskulen i Volda
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskulen i Volda

Lina Rebekka Kobberstad

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for kommunikasjon ved Høgskulen i Volda
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskulen i Volda

Vibeke Rønneberg

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Camilla Lausund Fitjar

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Eivor Finset Spilling

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for språk og litteratur ved Høgskulen i Volda
1 - 5 av 15 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Fra enten eller til både og - nettbrett og blyant i skriveopplæringen.

Rogne, Wenke Mork; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg; Rønneberg, Vibeke; Fiskerstrand, Pernille; Fitjar, Camilla; Spilling, Eivor Finset; Øvereng, Liv Kristin Bjørlykke ; Kobberstad, Lina Rebekka. 2023, Utdanningsnytt.no. HVO, UISKronikk

Handskrift eller nettbrett i byrjaropplæringa. Kva seier forsking? .

Rogne, Wenke Mork; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg. 2023, God start 3 Begynneropplæringskonferansen. HVOVitenskapelig foredrag

Nettbrett i literacypraksisar i 1. klasserom med høg kvalitet i lærar–elev-interaksjonar.

Øvereng, Liv Kristin Bjørlykke ; Skaftun, Atle; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg. 2022, Nordic Journal of Literacy Research. HVO, UISVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 60 | Neste | Siste »