Gjennom prosjektet er det utviklet et asynkront nettbasert studietilbud i Informasjonsbehandling. Studiet ble gjennomført første gang stuieåret 2014-15, og omfatter seks nettbaserte emner på tilsammen 60 ECTS. Som del av prosjektet er det utviklet digitalt læremateriell til bruk i studiet, bl.a. nettsider med fagstoff, digitale lærebøker, læringsvideoer, digitale labøvinger, øvingsoppgaver, tester og quizer. Prosjektet har også prøvd ut online veiledning av studenter ved hjelp av videokonferanser.
Emner på nettstudiet er benyttet som piloter for utprøving av digital eksamen ved Høgskolen i Telemark.
Prosjektet har også omfattet "markedsmessige" sider av studietilbudet, bl.a. utarbeidelse og gjennomføring av en markedsplan. Det er er utviklet et eget nettsted med WordPress for informasjon om, og markedsføring, av tilbudet. I prosjektet er det også prøvd ut teknikker for søkemotoroptimalisering og digital markedsføring via sosiale medier.