Cristin-prosjekt-ID: 685392
Sist endret: 8. mars 2020 14:59

Cristin-prosjekt-ID: 685392
Sist endret: 8. mars 2020 14:59
Prosjekt

Norwegian kindergartens as distinctive learning environments

prosjektleder

Teresa Katherine Aslanian
ved Universitetet i Sørøst-Norge

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Universitetet i Sørøst-Norge

Tidsramme

Aktivt
Start: 1. januar 2020 Slutt: 31. desember 2020

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Norwegian kindergartens as distinctive learning environments

Vitenskapelig sammendrag

The goal of this pilot research project is to evaluate how a bio-social perspective can uncover new knowledge about the distinctive learning environment of Norwegian ECEC as is defined by its holistic, full day, play-based form and to use this knowledge to strengthen ECEC learning environments as well as informing efforts to renew and improve school socio-emotional learning environments.The goal of this pilot research project is to evaluate how a bio-social perspective can uncover new knowledge about the distinctive learning environment of Norwegian ECEC as is defined by its holistic, full day, play-based form and to use this knowledge to strengthen ECEC learning environments as well as informing efforts to renew and improve school socio-emotional learning environments.

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Teresa Katherine Aslanian

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Universitetet i Sørøst-Norge

Turid Baasland

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Universitetet i Sørøst-Norge

Anne-Line Bjerknes

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for matematikk og naturfag ved Universitetet i Sørøst-Norge

Anne Kristin Hansen Andresen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge
1 - 4 av 4

Resultater Resultater

Climbing, hiding and having fun: What can school children's memories tell us about what and how children learn in Norwegian ECEC?

Aslanian, Teresa Katherine; Andresen, Anne Kristin Hansen; Baasland, Turid. 2020, NERA 2020. USNVitenskapelig foredrag

Hvordan virker evidensbaserte metoder og barnehagen sammen?

Aslanian, Teresa Katherine. 2019, barnehage.no. USNLeserinnlegg

Agderprosjektet viser at norsk barnehagepedagogikk gir god læring.

Aslanian, Teresa Katherine. 2019, Utdanning. USNLeserinnlegg
1 - 3 av 3