Cristin-resultat-ID: 1003031
Sist endret: 31. januar 2013, 11:15
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2012

A Framework for OpenGL Client-Server Rendering

Bidragsytere:
  • Kjetil Olsen Lye
  • Erik Christopher Dyken
  • Johan Simon Seland
  • Erik W Bjønnes
  • Jon M. Hjelmervik
  • Jens Olav Nygaard
  • mfl.

Presentasjon

Navn på arrangementet: CloudCom 2012
Sted: Taipei
Dato fra: 3. desember 2012
Dato til: 6. desember 2012

Arrangør:

Arrangørnavn: IEEE

Om resultatet

Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2012

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

A Framework for OpenGL Client-Server Rendering

Sammendrag

We present a software framework that facilitates the development of OpenGL applications utilizing the limited GPU capacities of a portable client in combination with the high-end rendering hardware on a server. The resulting webapplication uses standard technologies and can be run on a wide variety of devices, such as smart phones, tablets and laptops. The framework is designed so that it is simple to make an existing OpenGL application into a web-application, gradually adding client-side rendering. Furthermore, it provides automatic network scaling to provide interactivity even on poor connections.

Bidragsytere

Kjetil Olsen Lye

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mathematics and Cybernetics ved SINTEF AS

Erik Christopher Dyken

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mathematics and Cybernetics ved SINTEF AS

Johan Simon Seland

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mathematics and Cybernetics ved SINTEF AS

Erik Wilhelm Bjønnes

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Erik W Bjønnes
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mathematics and Cybernetics ved SINTEF AS

Jon Mikkelsen Hjelmervik

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Jon M. Hjelmervik
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mathematics and Cybernetics ved SINTEF AS
1 - 5 av 7 | Neste | Siste »