Cristin-resultat-ID: 1101120
Sist endret: 27. januar 2014, 23:51
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2013

Fast Volumetric Visualization of Isogeometric Models

Bidragsytere:
  • Jon M. Hjelmervik
  • Erik W Bjønnes
  • Erik Christopher Dyken og
  • Franz Georg Fuchs

Presentasjon

Navn på arrangementet: GPU Technology Conference
Sted: San Jose
Dato fra: 25. mars 2013
Dato til: 27. mars 2013

Arrangør:

Arrangørnavn: NVIDIA

Om resultatet

Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2013

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Fast Volumetric Visualization of Isogeometric Models

Sammendrag

Learn how to achieve real-time, pixel-accurate volume visualization of volumetric splines objects using OpenGL 4.3. See unprecedented fast ray-casting through volumetric spline models where both the geometric shape and attached simulation results are represented as volumetric splines. The presented rendering method consists of two passes; the first pass use tessellator and atomic counters to find all ray-surface intersection points, while a second compute pass performs the ray traversal. Simulations using volumetric spline models are called isogeometric analysis, because they allow the same representation to be shared throughout the modeling and simulation stages. We provide fast, reliable visualization, achieving the ultimate goal in isogeometric analysis.

Bidragsytere

Jon Mikkelsen Hjelmervik

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Jon M. Hjelmervik
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mathematics and Cybernetics ved SINTEF AS

Erik Wilhelm Bjønnes

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Erik W Bjønnes
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mathematics and Cybernetics ved SINTEF AS

Erik Christopher Dyken

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mathematics and Cybernetics ved SINTEF AS

Franz Georg Fuchs

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mathematics and Cybernetics ved SINTEF AS
1 - 4 av 4