Cristin-resultat-ID: 1126520
Sist endret: 18. februar 2015, 15:18
NVI-rapporteringsår: 2014
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2014

Digital Natives: Digitally Competent?

Bidragsytere:
  • Bård Ketil Engen
  • Tonje Hilde Giæver
  • Greta Björk Gudmundsdottir
  • Ove Edvard Hatlevik
  • Louise Mifsud og
  • Karoline Tømte

Bok

Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2014
ISBN:
  • 978-1-939797-07-0

Utgiver

Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2014
Sider: 2010 - 2016
ISBN:
  • 978-1-939797-07-0

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Digital Natives: Digitally Competent?

Sammendrag

This paper reports on the results of a survey-based study designed to collect data on first-year student teachers’ digital competence. The study was based on students’ self-assessment and identified first-year student teachers’ use and knowledge of certain digital tools and applications. The results indicate that while frequency of use correlates with students’ perceived competence, this does not necessarily correlate with efficient use of digital tools

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Bård Ketil Engen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

Tonje Hilde Giæver

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
Aktiv cristin-person

Greta Björk Gudmundsdottir

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Senter for IKT i utdanningen

Ove Edvard Hatlevik

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Senter for IKT i utdanningen
Aktiv cristin-person

Louise Mifsud

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2014.

Searson, Michael; Ochoa, Marilyn N.. 2014, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1