Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1199866
Sist endret:
23. november 2015, 15:00
Resultat
Rapport
2014
Yrkesretting og relevans i fellesfagene. Hovedrapport med sammenstilling og analyser
Jon Marius Vaag Iversen
Anne Sigrid Haugset
Anders Martinsen
Christian Wendelborg
Melina Røe
Gunnar Nossum
mfl.
Utgiver/serie
Utgiver/serie
Utgiver
Trøndelag Forskning og Utvikling A/S
Serie
Rapport / Trøndelag forskning og utvikling
ISSN 0809-9642
Om resultatet
Om resultatet
Rapport
Publiseringsår: 2014
Volum: 2014
Hefte: 16
ISBN: 978-82-7732-205-6
Open Access
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-82-7732-205-6
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/2365391
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
Yrkesretting og relevans i fellesfagene. Hovedrapport med sammenstilling og analyser
Sammendrag
Denne rapporten er en dokumentasjon av en empirisk studie av yrkesretting og relevans i norsk skole. Studien er gjort på oppdrag fra Kunnskaps¬departementet og er andre delen av forskningsprosjektet yrkesretting og relevans i fellesfagene i videregående opplæring. Det er benyttet et analyserammeverk som beveger seg både på skole- og skoleledelsesnivået og ut i klasserom hos elever og lærere. Hovedkonklusjonen er at norske skoler i stor grad er tilrettelagt for yrkesretting, men at det er læreren som styrer undervisningen og at egenskaper ved læreren og at elevene opplever undervisningen som rele¬vant er av særlig betydning for effektene av yrkesretting.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Jon Marius Vaag Iversen
Forfatter
ved Teknologiledelse ved SINTEF AS
Anne Sigrid Haugset
Forfatter
ved Teknologiledelse ved SINTEF AS
Anders Martinsen
Forfatter
Christian Wendelborg
Forfatter
ved Institutt for sosialt arbeid ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Melina Røe
Forfatter
ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS
1
-
5
av
7
|
Neste
|
Siste »