Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1247850
Sist endret:
3. juli 2015, 09:50
NVI-rapporteringsår:
2015
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2015
Conditional gender peer effects?
Jon Marius Vaag Iversen
og
Hans Bonesrønning
Tidsskrift
Tidsskrift
Journal of Behavioral and Experimental Economics
ISSN 2214-8043
e-ISSN 2214-8051
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2015
Volum: 55
Sider: 19 - 28
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1016/j.socec.2015.01.003
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-84923224459
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Conditional gender peer effects?
Sammendrag
The current empirical literature on peer group effects in schools highlights that credible causal peer effects cannot be estimated unless parental sorting is taken into account. Motivated by a small theoretical literature that discusses resource allocations within schools, the present paper highlights that causal peer effects might be conditional on the learning environment in which they occur. By exploiting a rapid change in the level of special education in the Norwegian elementary school in the period 2007–2009, we present indicative empirical evidence that gender peer effects in the Norwegian elementary school are conditional on the level of special education provided.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Jon Marius Vaag Iversen
Forfatter
ved Senter for økonomisk forskning ved NTNU Samfunnsforskning AS
Hans Bonesrønning
Forfatter
ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI
Forfatter
ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1
-
2
av
2