Cristin-resultat-ID: 1247850
Sist endret: 3. juli 2015, 09:50
NVI-rapporteringsår: 2015
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2015

Conditional gender peer effects?

Bidragsytere:
  • Jon Marius Vaag Iversen og
  • Hans Bonesrønning

Tidsskrift

Journal of Behavioral and Experimental Economics
ISSN 2214-8043
e-ISSN 2214-8051
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2015
Volum: 55
Sider: 19 - 28

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-84923224459

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Conditional gender peer effects?

Sammendrag

The current empirical literature on peer group effects in schools highlights that credible causal peer effects cannot be estimated unless parental sorting is taken into account. Motivated by a small theoretical literature that discusses resource allocations within schools, the present paper highlights that causal peer effects might be conditional on the learning environment in which they occur. By exploiting a rapid change in the level of special education in the Norwegian elementary school in the period 2007–2009, we present indicative empirical evidence that gender peer effects in the Norwegian elementary school are conditional on the level of special education provided.

Bidragsytere

Jon Marius Vaag Iversen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Senter for økonomisk forskning ved NTNU Samfunnsforskning AS

Hans Bonesrønning

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 2 av 2