Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1485780
Sist endret:
15. mai 2019, 14:50
NVI-rapporteringsår:
2017
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2017
Communities of Peer Practitioners: Experiences from an Academic Writing Group
Roger Andre Søraa
Lina Ingeborgrud
Ivana Suboticki
og
Gisle Solbu
Tidsskrift
Tidsskrift
Nordic Journal of Science and Technology Studies
ISSN 1894-4647
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2017
Volum: 5
Hefte: 1
Sider: 30 - 37
Open Access
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.5324/njsts.v5i1.2243
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/2468088
Importkilder
Importkilder
Norart-ID: 1700619891
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Communities of Peer Practitioners: Experiences from an Academic Writing Group
Sammendrag
Learning academic writing is important for communicating research and participating in scholarly debates. This learning is traditionally conceptualized through a hierarchical teacher-student relation or individual accomplishment. However, in this paper we ask how we might understand the development of academic writing skills as a collective practice within a writing community. We draw on experiences from our own departmental writing group of PhD candidates and highlight our specific peer community as a tool and the draft texts we deliver as boundary objects through which we develop and broaden our academic skills.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Roger Andre Søraa
Forfatter
ved Institutt for tverrfaglige kulturstudier ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Lina Ingeborgrud
Forfatter
ved Institutt for tverrfaglige kulturstudier ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Ivana Suboticki
Forfatter
ved Institutt for tverrfaglige kulturstudier ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Gisle Solbu
Forfatter
ved Institutt for tverrfaglige kulturstudier ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1
-
4
av
4