Cristin-resultat-ID: 1485780
Sist endret: 15. mai 2019, 14:50
NVI-rapporteringsår: 2017
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2017

Communities of Peer Practitioners: Experiences from an Academic Writing Group

Bidragsytere:
  • Roger Andre Søraa
  • Lina Ingeborgrud
  • Ivana Suboticki og
  • Gisle Solbu

Tidsskrift

Nordic Journal of Science and Technology Studies
ISSN 1894-4647
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2017
Volum: 5
Hefte: 1
Sider: 30 - 37
Open Access

Importkilder

Norart-ID: 1700619891

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Communities of Peer Practitioners: Experiences from an Academic Writing Group

Sammendrag

Learning academic writing is important for communicating research and participating in scholarly debates. This learning is traditionally conceptualized through a hierarchical teacher-student relation or individual accomplishment. However, in this paper we ask how we might understand the development of academic writing skills as a collective practice within a writing community. We draw on experiences from our own departmental writing group of PhD candidates and highlight our specific peer community as a tool and the draft texts we deliver as boundary objects through which we develop and broaden our academic skills.

Bidragsytere

Roger Andre Søraa

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for tverrfaglige kulturstudier ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Aktiv cristin-person

Lina Ingeborgrud

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for tverrfaglige kulturstudier ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Ivana Suboticki

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for tverrfaglige kulturstudier ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Gisle Solbu

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for tverrfaglige kulturstudier ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 4 av 4