Cristin-resultat-ID: 1488531
Sist endret: 25. august 2017 09:43
Resultat
Briefs
2016

Seriøse spill i helsevesenet

Bidragsytere:
  • Eirik Årsand og
  • Omid Saadatfard

Om resultatet

Briefs
Publiseringsår: 2016

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Seriøse spill i helsevesenet

Sammendrag

Seriøse spill er definert som spill som er laget primært for å formidle kunnskap og ikke nødvendigvis for underholdning. Seriøse spill brukes i helsevesenet i hovedsakelig fire sammenhenger: 1.Forbedre kognitive og motoriske evner under rehabilitering 2.Læring og bevisstgjøring 3.Medisinsk utdanning 4.Avledning av pasientens oppmerksomhet under smertefull behandling

Tittel

Serious Games in Healthcare

Sammendrag

Serious games are defined as games in which education is the primary goal rather than entertainment. Serious games are used in healthcare mainly in the following four areas: 1. Improving cognitive and motor skills in rehabilitation 2. Health promotion and education 3. Medical education 4. Patient distraction during painful treatment

Bidragsytere

Eirik Årsand

  • Tilknyttet:
    Faglig ansvarlig
    ved Nasjonalt senter for e-helseforskning ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF

Omid Saadatfard

  • Tilknyttet:
    Faglig ansvarlig
    ved Nasjonalt senter for e-helseforskning ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF
1 - 2 av 2