Cristin-resultat-ID: 1491240
Sist endret: 6. september 2017, 08:31
Resultat
Rapport
2017

Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser : Et verktøy for kvalitetsutvikling i grunnskolen?

Bidragsytere:
  • Joakim Caspersen
  • Melina Røe
  • Britt Karin Støen Utvær og
  • Christian Wendelborg

Utgiver/serie

Utgiver

NTNU Samfunnsforskning AS

Om resultatet

Rapport
Publiseringsår: 2017
Antall sider: 86
ISBN: 978-82-7570-491-5
Open Access

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser : Et verktøy for kvalitetsutvikling i grunnskolen?

Sammendrag

Denne rapporten undersøker hvordan Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser benyttes av skoler og kommuner som en del av kvalitetsvurderingssystemet. Prosjektet har vært gjennomført parallelt med NTNU Samfunnsforsknings oppdrag om å analysere og rapportere data fra Elevundersøkelsen. Vi har gjennom flere år intervjuet skoleeiere, skoleledere, lærere, elever og foreldre. Intervjuene har omhandlet flere tema, men helt siden arbeidet med Elevundersøkelsen 2011 har brukerundersøkelsene som verktøy for kvalitetsutvikling i skolen vært et viktig område i intervjuene. I alt har vi over tid besøkt 21 skoler i ni fylker og totalt 231 personer er intervjuet.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Joakim Caspersen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS

Melina Røe

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS

Britt Karin Støen Utvær

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS

Christian Wendelborg

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS
1 - 4 av 4