Cristin-resultat-ID: 1501244
Sist endret: 16. februar 2018, 12:35
NVI-rapporteringsår: 2017
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2017

Pronoun use in novice L1 and L2 academic writing

Bidragsytere:
  • Marte Monsen og
  • Sylvi Rørvik

Tidsskrift

Oslo Studies in Language (OSLa)
ISSN 1890-9639
e-ISSN 1890-9639
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2017
Volum: 9
Hefte: 3
Sider: 93 - 109
Open Access

Importkilder

Norart-ID: 1800622397

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Språkvitenskapelige fag

Emneord

Innlærerspråk • Korpuslingvistikk

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Pronoun use in novice L1 and L2 academic writing

Sammendrag

This paper explores the use of pronouns in student academic writing in L1 Norwegian and L2 English. Three aspects of pronoun use are examined: general pronoun frequency, pronoun reference, and the uses of ‘I’ and ‘we’. Students of English are typically advised to avoid being explicitly present in their academic texts (Lysvåg & Stenbrenden 2014), while students writing in Norwegian are often encouraged to use first-person pronouns. However, the results show that both sets of students use explicit self-reference in similar ways. Frequent uses of ‘I’ and ‘we’ are as conductors of research and as guides or navigators assisting the reader through the text.

Bidragsytere

Marte Monsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for humanistiske fag ved Høgskolen i Innlandet

Sylvi Rørvik

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for humanistiske fag ved Høgskolen i Innlandet
1 - 2 av 2