Cristin-resultat-ID: 1511719
Sist endret: 20. januar 2018, 11:07
NVI-rapporteringsår: 2017
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2017

”Du lærer gjennom å skrive” - En kasusstudie av lydfilrespons til grunnskolelærerstudentene

Bidragsytere:
  • Bente Forsbakk

Tidsskrift

Norsk pedagogisk tidsskrift
ISSN 0029-2052
e-ISSN 1504-2987
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2017
Publisert online: 2017
Trykket: 2017
Volum: 101
Hefte: 3
Sider: 213 - 224
Open Access

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

”Du lærer gjennom å skrive” - En kasusstudie av lydfilrespons til grunnskolelærerstudentene

Sammendrag

Grunnskolelærerstudentene er klare i sin tale: De foretrekker lydfilrespons med skjermbilde fremfor andre responsformer på sin skriving av individuelle, argumenterende fagtekster i pedagogikkfaget. Studentene er avhengige av støtte og respons for å utvikle sin skriving, og de trenger både retninger på innholdsmessige dimensjoner og veiledning til profesjonsrettet skriving. Respons med lydfil oppleves gjerne som mer personlig, mer konkret, lettere å forstå og lettere å nyttiggjøre seg enn om den er begrenset til skriftlige kommentarer. Studentene fremhever imidlertid at utbyttet av respons avhenger av hvem det er som gir den.

Bidragsytere

Bente Forsbakk

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1 - 1 av 1