Cristin-resultat-ID: 1602141
Sist endret: 15. august 2018 10:56
Resultat
Briefs
2018

Digital dialog—pasientenes erfaringer

Bidragsytere:
  • Paolo Zanaboni
  • N. Øyane og
  • Asbjørn Johansen Fagerlund

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Digital dialog—pasientenes erfaringer

Sammendrag

Konseptet digital dialog består av fire nettbaserte kommunikasjonstjenester mellom fastlege og pasienter. Tjenestene er: 1) «Bestill time», 2) «Forny resept», 3) «Start e-konsultasjon», 4) «Kontakt legekontoret». Tjenestene er levert av Direktoratet for e-helse og integrert i de tre største elektroniske pasientjournalsystemene i fastlegemarkedet. Per i dag er digital dialog et tilbud hos 147 fastlegekontor. Pasientene tar tjenestene i bruk ved å logge inn på den nasjonale helseportalen helsenorge.no. Tjenestene kan skrus av og på av legen. I noen tilfeller er derfor bare noen av tjenestene tilgjengelige for pasientene.

Bidragsytere

Paolo Zanaboni

  • Tilknyttet:
    Faglig ansvarlig
    ved Nasjonalt senter for e-helseforskning ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF

N. Øyane

  • Tilknyttet:
    Faglig ansvarlig

Asbjørn Johansen Fagerlund

  • Tilknyttet:
    Faglig ansvarlig
    ved Nasjonalt senter for e-helseforskning ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF
1 - 3 av 3