Cristin-resultat-ID: 1602146
Sist endret: 15. august 2018 11:01
Resultat
Briefs
2018

E-konsultasjon—fastlegens erfaringer

Bidragsytere:
  • Inger Marie Holm
  • Asbjørn Johansen Fagerlund og
  • Paolo Zanaboni

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

E-konsultasjon—fastlegens erfaringer

Sammendrag

Et viktig mål for e-helseutviklingen er at innbyggerne skal ha tilgang på enkle og sikre digitale tjenester. E-konsultasjon er en av fire tjenester innen digital dialog med fastlegen, som finnes på helsenorge.no. En e-konsultasjon er en digital legetime. Pasienten får helsehjelp som kan erstatte eller supplere en fysisk legetime. E-konsultasjon skal kun benyttes ved etablert sykdom eller lidelse der det ikke kreves fysisk oppmøte, og skal ikke brukes i akuttsituasjoner. Pasienten betaler vanlig egenandel og fakturagebyr.

Bidragsytere

Inger Marie Holm

  • Tilknyttet:
    Faglig ansvarlig
    ved Nasjonalt senter for e-helseforskning ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF

Asbjørn Johansen Fagerlund

  • Tilknyttet:
    Faglig ansvarlig
    ved Nasjonalt senter for e-helseforskning ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF

Paolo Zanaboni

  • Tilknyttet:
    Faglig ansvarlig
    ved Nasjonalt senter for e-helseforskning ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF
1 - 3 av 3