Cristin-resultat-ID: 1602327
Sist endret: 13. desember 2018 15:15
NVI-rapporteringsår: 2018
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2018

Influence of design on tourists’ recommendation intention: an exploratory study of fjord cruise boats

Bidragsytere:
  • Ove Oklevik
  • Herbjørn Nysveen og
  • Per Egil Pedersen

Tidsskrift

Journal of Travel & Tourism Marketing
ISSN 1054-8408
e-ISSN 1540-7306
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2018
Publisert online: 2018
Volum: 35
Hefte: 9
Sider: 1187 - 1200

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85049948561

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Influence of design on tourists’ recommendation intention: an exploratory study of fjord cruise boats

Sammendrag

In this article we study the influences of esthetic, functional, and symbolic dimensions of design on attitude toward fjord cruise boats and intention to recommend using the product. Also, we argue for the importance of a product to blend in with the surroundings in which it is used – contextually congruent design. In two studies we find that aesthetic, functional and contextually congruent design has positive influences on attitude toward fjord cruise boats. Designers of fjord cruise boats should develop boats with designs that are congruent with the surroundings in which they will be used.

Bidragsytere

Ove Oklevik

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for økonomi og administrasjon ved Høgskulen på Vestlandet

Herbjørn Nysveen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for økonomi og administrasjon ved Høgskulen på Vestlandet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for strategi og ledelse ved Norges Handelshøyskole

Per Egil Pedersen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for økonomi, historie og samfunnsvitenskap ved Universitetet i Sørøst-Norge
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for strategi og ledelse ved Norges Handelshøyskole
1 - 3 av 3