Cristin-resultat-ID: 1624001
Sist endret: 26. oktober 2018 16:24
NVI-rapporteringsår: 2018
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2018

Inclusion through design and use of digital learning environments: issues, methods and stories

Bidragsytere:
  • Diana Saplacan
  • Jo Herstad
  • Anders Irving Mørch
  • Anders Kluge og
  • Zada Pajalic

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2018
Sider: 956 - 959
ISBN:
  • 978-1-4503-6437-9

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Tverrfaglig teknologi
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Inclusion through design and use of digital learning environments: issues, methods and stories

Sammendrag

Sustainable Development Goal 4 (SDG 4) from United Nations refers to the inclusion and quality of education. This implies providing equal access to all levels of education. While a lot of focus has been on inclusion and accessibility through universal design with a focus on disabilities, the aim of this workshop was to explore the role of inclusion for learners of all ages, shifting from a strong disability-oriented focus. We targeted in this workshop discussions around the design and use of Digital Learning Environments (DLE) with equal access and rights to participate. DLE are tools employed in educational institutions (from schools to higher education) for teaching and learning purposes, but also in workplaces, edutainment, and e-commerce. The participants had the chance to present different viewpoints on inclusion in education through issues, methods and stories obtained from design experiences and/or from empirical studies on use of DLE.

Bidragsytere

Diana Saplacan

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Forskningsgruppen for design av informasjonssystemer ved Universitetet i Oslo

Jo Herstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Forskningsgruppen for design av informasjonssystemer ved Universitetet i Oslo
Aktiv cristin-person

Anders Irving Mørch

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo
Aktiv cristin-person

Anders Kluge

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo

Zada Pajalic

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for sykepleie og helsefremmende arbeid ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 5 av 5

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

NordiCHI '18 - Proceedings of the 10th Nordic Conference on Human-Computer Interaction, Oslo, Norway — September 29 - October 03, 2018 .

Bratteteig, Tone; Sandnes, Frode Eika. 2018, Association for Computing Machinery (ACM). NTNU, UIOVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1